annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bridge modus uitschackelen

Topic gestart op: 26-07-23 02h52

Antwoorden: 1 antwoord

michiel1
Aspirant verkenner

Bridge modus uitschackelen

Ik had problemen met internet en op een forum had ik gezien dat ik de bridge modus moest inschakelen maar nu dat ik dat heb gedaan heb ik geen Wi-fi noch internet connectie met ethernet kabel buiten poort 4, ik wou dit uitschakelen maar als ik op de reset knop klip blijft het hetzelfde ook http://192.168.1.1 kan ik niet gebruiken.

Labels (1)
0 pluimen
1 ANTWOORD 1
Gregory
Wijze
Wijze

De reset knop moet je wel wat blijven indrukken  Hoe internetproblemen oplossen? | Orange België

  • De reset-knop bevindt zich achter aan de modem (onder de gele contacten)
  • Neem een puntig voorwerp (een paperclip of iets gelijkaardigs) en druk op de knop tot de eerste 4 lichtjes van de modem samen knipperen. (= +/- 5 seconden drukken). De modem doet +/- 1 minuut over de reset. De modem zal opnieuw operationeel zijn wanneer de eerste 4 lichtjes groen zijn en niet meer knipperen.

Normaal is het 192.168.0.1

Wat uitleg

Wat Orange levert is een Gateway.  Dit is een toestel met een combinatie van een modem en een router

De router verzorgt de verbinding tussen het WAN-IP (publiek ip), en je lokaal netwerk, de 1921.168.0.xxx

Als je de bridge activeert, dan desactiveer je de router en moet je je eigen router op poort 4 van de modem zetten.

Als je in bridge staat geeft de orange router niks meer naar 192.168.0.xxx.  Gevolg - geen verbindingen meer naar buiten zowel via de kabel als via wifi.  In bridge mode moet je eigen router dat doen

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen