Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 24-06-20 15h27
Antwoorden: 27 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Dag @Gregory
De DNS servers van Orange werken niet meer. Als je inlogt op je modem (surfen naar http://192.168.1.1) kan je klikken op "Jouw Modem" en daarna op "Jouw lokaal netwerk". Onderaan staan DNS-instellingen. Schuiver op ON zetten en in de vakjes eronder naast Primaire DNS 1.1.1.1 tikken en Secundaire DNS 8.8.8.8.
Daarna op toepassen drukken en je PC of Mac herstarten of de wifi van smartphone uit en terug inschakelen.
Je zou dan internet moeten hebben.
Groetjes
Stoffel
@Stoffel
Ik ben hier ook al 3 dagen aan't sukkelen met het internet, continu privacy errors bij merendeels van de websites, via elk apparaat.
Ik had ook al gekeken om de DNS servers handmatig te wijzigen, maar zie nergens de mogelijkheid bij de Compal modem...
Dag @Severensm
heb de handleiding van die modem eens bekeken maar kan je jammer genoeg niet verder helpen. Er staat nergens in beschreven hoe je DNS kan instellen.
Je kan wel proberen om op je PC, laptop of tablet de DNS servers in te stellen via de netwerkinstellingen.
Ik denk echter dat die privacy errors van iets anders komen. Heb je recent software geïnstalleerd of maak je verbinding via een (publieke) hotspot?
Groetjes
Stoffel
Het probleem was er vlak na de korte uitval van het internet.
Dit ook op alle apparaten dat met het netwerk verbonden zijn, mijn PC, smartphone, de VR bril. Allemaal krijgen ze heel beperkt internet. En bij veel sites vergezeld van die privacy errors.
FB, YouTube, Vimeo, etc, allemaal privacy errors. De site van Telenet geeft dan weer een melding van Cisco umbrella, dat de site geblokkeerd is door de netwerk administrator.
Ik vind het allemaal heel vreemd.
Het lijkt me ook niet direct aan software op de pc te kunnen liggen, gezien elk apparaat dit probleem heeft op mijn netwerk?
Op de pc kan ik ook geen statisch IP en manuele DNS behouden, dan is er geen internet en wil de Windows probleemoplossing DHCP terug aanzetten. Dit zorgt dan weer terug voor hetzelfde probleem.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
15 | |
4 | |
2 | |
2 | |
1 |