Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 14-02-23 16h37
Antwoorden: 2 antwoorden
Samsung gebruiker: Ik heb via Airalo een Vodafone esim online aangekocht voor lokaal, in het buitenland(afrika) data te hebben. Dit op aanraden van vrienden die dit ook deden, zij hebben allemaal een iphone. Ik kregen de esim wel geinstalleerd maar niet actief. Via instellingen probeerde ik mobiele data via deze lokale esim te laten gaan met behoudens van het eigen nummer via de vaste orange sim. Dit lukte niet waardoor ik via de orange app ´ esim activeren op dit toestel´ heb aangeklikt in de hoop dit wel zou werken. Maar nu is mijn gewone orange sim een esim geworden en heb ik totaal geen bereik meer alleen via wifi kan ik nog mijn gsm gebruiken... hoe los ik dit op???
"E-sim activeren op dit toestel" is enkel voor een E-sim van Orange aan te vragen/activeren. Omdat je dit hebt geselecteerd zal uw huidige fysieke simkaart waarschijnlijk zijn vervallen. Ga morgen naar een Orange shop voor een nieuwe fysieke simkaart.
Wat je Vodafone betrefd; QR scannen van de E-sim (via camera of QR scanner) en stappen volgen.
Je kan dan (met een Iphone allesinds) kiezen om de Orange sim te gebruiken als primair voor bellen en sms'en en bvb de Vodafone voor data. Of in het buitenland Vodafone primair instellen voor alles en de Orange sim enkel gebruiken voor als er iemand jouw probeert te bellen. Opgelet, als iemand jouw contacteerd in Afrika op je Orange sim, dan betaal je als ontvanger ook kosten hiervoor.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
14 | |
4 | |
2 | |
1 | |
1 |