annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Esim en extra esim buitenland

Topic gestart op: 14-02-23 16h37

Antwoorden: 2 antwoorden

CH3
Aspirant verkenner

Esim en extra esim buitenland

Samsung gebruiker: Ik heb via Airalo een Vodafone esim online aangekocht voor lokaal, in het buitenland(afrika) data te hebben. Dit op aanraden van vrienden die dit ook deden, zij hebben allemaal een iphone. Ik kregen de esim wel geinstalleerd maar niet actief. Via instellingen probeerde ik mobiele data via deze lokale esim te laten gaan met behoudens van het eigen nummer via de vaste orange sim. Dit lukte niet waardoor ik via de orange app ´ esim activeren op dit toestel´ heb aangeklikt in de hoop dit wel zou werken. Maar nu is mijn gewone orange sim een esim geworden en heb ik totaal geen bereik meer alleen via wifi kan ik nog mijn gsm gebruiken... hoe  los ik dit op???

Labels (1)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Pletse
Gewaardeerde genezer

"E-sim activeren op dit toestel" is enkel voor een E-sim van Orange aan te vragen/activeren. Omdat je dit hebt geselecteerd zal uw huidige fysieke simkaart waarschijnlijk zijn vervallen. Ga morgen naar een Orange shop voor een nieuwe fysieke simkaart.
Wat je Vodafone betrefd; QR scannen van de E-sim (via camera of QR scanner) en stappen volgen.
Je kan dan (met een Iphone allesinds) kiezen om de Orange sim te gebruiken als primair voor bellen en sms'en en bvb de Vodafone voor data. Of in het buitenland Vodafone primair instellen voor alles en de Orange sim enkel gebruiken voor als er iemand jouw probeert te bellen. Opgelet, als iemand jouw contacteerd in Afrika op je Orange sim, dan betaal je als ontvanger ook kosten hiervoor.

0 pluimen
ludotravel
Gewaardeerd verkenner

hallo, In plaats van buiten Europa een lokale prepaid simkaart te kopen en in uw toestel te plaatsen kan je nu ook een prepaid eSIM activeren zonder uw fysieke simkaart te verwijderen. zie vb.  Holafly  Voorwaarden : toestel moet eSIM-compatibel zijn en de beperkingen van de provider(dus orange) moeten ontgrendeld zijn om eSIM te kunnen gebruiken.
De vraag waar ik bij Orange geen sluitend antwoord op krijg is : "Moet  Orange actie ondernemen om een  prepaid E-sim te kunnen gebruiken naast uw gewone simkaart?" Iemand een idee?

Holafly | Internationale data-eSIM-kaarten voor op reis
0 pluimen
Leden met de meeste pluimen