annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Femtocell - gsm verkiest slechte 4G-verbinding

Topic gestart op: 24-03-20 11h59

Antwoorden: 15 antwoorden

Aaron90
Gewaardeerd verkenner

Femtocell - gsm verkiest slechte 4G-verbinding

Heb enige tijd geleden in onze nieuwbouwwoning een Femtocell gekregen na de installatie van Orange, wegens slechte 4G verbinding binnenshuis (GLV). Nu is het echter zo dat ik m'n GSM (zo goed als?) nooit zie overschakelen naar het 3G netwerk van de femtocell. Deze verkiest steeds het zwakke (1 streepje) 4G-signaal. 
De Femtocell hangt bij de modem in de garage. 3 lichtjes branden constant. 

GSM is Samsung Galaxy A3 2017. 

Valt hier iets aan te doen? Of is de Femtocell dan toch overbodig? 

Labels (1)
0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Aaron90 

Vreemd wat je daar vertelt ...

Ik heb ook de FemToCell thuis staan en die overheerst toch hoor. Ik moet wel zeggen dat het signaal van Orange wel erg slecht is thuis. Ik spreek dan niet van de 4G maar van het telefoonsignaal: één tot géén streepje binnenhuis ... 

Hoe het nu met de 4G zit weet ik eigenlijk niet omdat de FemToCell overheerst en dat is 3G. Ik heb thuis binnenhuis dus geen 4G. Vanachter in de tuin heb ik wel 4G.

Ik moet wel opmerken dat de FemToCell geen immens groot bereik heeft. Is uw garage ver van uw living? Je hebt een nieuwbouwwoning, dus heel goede isolatie ...

Ik zou proberen de FemToCell ergens in de living te plaatsen. heb je daar nergens een ethernetaansluiting? Ik vrees dat dit de enige oplossing is ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen