Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 08-01-19 06h28
Antwoorden: 10 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Beste Allen,
Ik heb een Femtocell ontvangen en geinstalleerd , en er branden 3 lampjes zoals het hoort
Maar wanneer ik bel brandt het 4é lampje "actief" niet mijn ontvangst is 1 of 2 blokjes , dat is evenveel dan zonder femtocell, ik gebruik een herlaadkaart van Orange
De andere Gsm die ik gebruik belt Automatisch via Wifi , deze heeft een Koala abm dus die gebruikt de femtocell niet
Weet iemand raad
Eric
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo @Eric3
Je hebt een Samsung Galaxy S7, dit toestel ondersteunt uiteraard 3G maar ook VoLTE (bellen over 4G).
Een toestel via 4G verbonden en met VoLTE ingeschakeld gaat voor een gesprek niet op 3G terugvallen, zelfs niet als de 4G ontvangst zeer slecht is.
Controleer of VoLTE ingeschakeld is en probeer in dat geval eens te bellen met VoLTE uitgeschakeld.
VoWiFi is een betere optie en zoals @Cdt24801 al aangaf is je toestel compatibel, je moet wel een abonnement hebben (geen prepaid), de laatste updates en (waarschijnlijk in orde) de juiste firmware.
Met VoWiFi kan je naadloos tussen WiFi en 4G (met VoLTE ingeschakeld) roamen.
Het bereik van de Femtocell is beperkt (+-15 meter) en bovendien kan je enkel van 3G Femtocell naar 3G buiten roamen, niet andersom.
Als VoWiFi actief is verschijnt er een extra icoon naast het WiFi icoon.
https://www.orange.be/nl/netwerk/vowifi#activeren
@Jerre schreef:Hallo @Eric3
Je hebt een Samsung Galaxy S7, dit toestel ondersteunt uiteraard 3G maar ook VoLTE (bellen over 4G).
Een toestel via 4G verbonden en met VoLTE ingeschakeld gaat voor een gesprek niet op 3G terugvallen, zelfs niet als de 4G ontvangst zeer slecht is.
Controleer of VoLTE ingeschakeld is en probeer in dat geval eens te bellen met VoLTE uitgeschakeld.
... knip ...
Een toestel dat 4G compatibel is gaat niet halsstarrig 4G blijven connecteren als de 4G zeer slecht is maar downgraden. Automatisch zal VoLTE op dat moment niet meer functioneren. Tussen haakjes, ook voor VoLTE moet je een abo hebben, zal niet werken met een prepaid.
Ik bedenk net iets: om alle mogelijke pistes na te gaan, hoe absurd ze ook mogen lijken (heb ik geleerd in mijn jarenlange ervaring als IT'er): wissel eens uw beide foons van simkaart en kijk eens wat er dan gebeurt ...
BTW, is een S7 ook niet compatibel met VoWiFi? Oeps, bedenk net, dat werkt alleen met abo ...
Gebruiker | Aantal |
---|---|
15 | |
4 | |
2 | |
2 | |
1 |