annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Femtocell werkt niet naar behoren?

Topic gestart op: 22-01-19 20h45

Antwoorden: 22 antwoorden

WG5000
Gewaardeerd verkenner

Femtocell werkt niet naar behoren?

Goeiedag,

Op mijn werk hebben we al geruime tijd problemen met de gsm-ontvangst. Telefoongesprekken verlopen soms moeilijk (of quasi onmogelijk) en er moet bijvoorbeeld vaak naar buiten worden gegaan om beter te kunnen bellen. Bizar genoeg staat er wel een network extender.

Nu heb ik vandaag opgemerkt dat zelfs wanneer je een telefoon op 20cm van de network extender legt er toch maar 2 van de 4 streepjes ontvangst aangegeven wordt. Verder of dichter lijkt geen verschil te maken. Daarnaast viel me ook op dat iedereen 4G heeft, terwijl ik dacht dat de femto van Orange enkel 3G ondersteunt?

Mijn vraag: Zou het kunnen dat onze iPhones op het werk verkiezen om te verbinden met een mast (omwille van het feit dat die 4G aanbiedt) en dus de femto links laat liggen? Zoja wat zou de oplossing dan kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de info!

Mvg,

Willem

Ter info: er zijn op een doordeweekse dag een 20-tal mensen aanwezig en iedereen heeft een iPhone.

Labels (1)
0 pluimen
22 ANTWOORDEN 22
Jerre
Gewaardeerde genezer

@WG5000  als VoLTE op je toestel uitgeschakeld is (of niet ondersteund) dan bel je over 3G of 2G.

Met VoLTE bel je via 4G data, het voordeel is snellere opzet van een gesprek, betere kwaliteit en mobiele internet toegang tijdens een gesprek.

Met VoWiFi gaat je gesprek over het internet via een IPsec VPN. Hiervoor heb je inderdaad een goed netwerk met de nodige prioriteiten nodig. Een gesprek gaat hierbij ook naadloos over op VoLTE.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@WG5000 eigenlijk gebeuren uw gesprekken via de zendmast op een 3G frequentie. Nu kan dit ook zijn dat er verbinding wordt gemaakt om met 4G te bellen via de mast. Dit is wat er eigenlijk gebeurd met normaal bellen. De VoLTE zorgt er voor dat u continu met 4G in verbinding bent dat u ook daadwerkelijk met 4G kan bellen voor een HD geluid en en een veel sterker bereik zonder te moeten inleveren op de kwaliteit. Met 3G bellen is er natuurlijk een mindere kwaliteit waardoor dus bepaalde verbindingen , als u in gesprek , weg kunnen vallen. Maar over het algemeen belt men via het 3G netwerk wanneer u gewoon belt.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@WG5000

Nog een kleine toevoeging: VoLTE werkt ook gewoon buiten en onderweg als ge voldoende signaal hebt. Het verschil is dat uw gesprekken dan digitaal gaan ipv analoog hetgeen de kwaliteit van het gesprek verbetert.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen