annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Fiberklaar

Topic gestart op: 05-05-23 22h44

Antwoorden: 3 antwoorden

FredM
Aspirant verkenner

Fiberklaar

Hallo; Fiberklaar is op dit ogenblik glasvezelkabels aan het leggen in Dendermonde.  Ik had begrepen dat  enkel Proximus, EDPnet en Mobile Vikings deelnemen aan het project van Fiberklaar.  Nu biedt Fiberklaar een gratis aansluiting aan.  Heeft het nut om nu al een aansluiting bij Fiberklaar aan te vragen of is het beter te wachten tot Fluvius zijn glasvezelkabel komt aanleggen. ? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat er 2 aparte glasvezelkabels naast elkaar gelegd gaan worden. Het zou jammer zijn later te moeten betalen voor een aansluiting indien Orange alsnog  zou beslissen deel te nemen aan Fiberklaar

Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
rafb
Gewaardeerd verkenner

Telenet/Fluvius Netco zal niet overal in Vlaanderen glasvezel aanleggen.
In bepaalde delen zal de dienstverlening via coaxkabel blijven aangeboden worden.

In het businessplan van Telenet/Fluvius Netco wordt dit als volgt beschreven:


De investeringsbudgetten zijn opgemaakt om de doelstelling van 100% snel internet te behalen door middel van 78 % FttH-uitrol in Vlaanderen binnen 15 jaar en voor 22% ofwel door upgrade van het bestaande kabelnetwerk dan wel andere technologieën. NetCo kan deze doelstellingen realiseren ofwel alleen ofwel in samenwerking met andere operatoren die reeds fiber uitrollen.

bron: https://www.fluvius.be/sites/fluvius/files/2022-10/iwo-tramontana-toelichtingsnota-bijlage.pdf

Vanzelfsprekend laat je Fiberklaar dus best wel een aansluitpunt installeren in je woning, dit is gratis.

Want je weet niet op voorhand wat Orange de komende 15 jaar en verder zal beslissen.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Denk niet dat Orange zal deelnemen in/aan Fiberklaar, @FredM 

Fiberklaar is Proximus en akolieten ( = diegene die ook het Proximus netwerk gebruiken)

Fiberklaar reageert op klachtenregen: “Altijd onmiddellijk besproken met betrokkenen” | Gazet van An...

Klachtenstroom over aanleg glasvezelkabels door Fiberklaar: “Te opdringerig, verkeerde installatie e...

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Het is te zien wat je verstaat onder "gratis aansluiting".

Wanneer je bedoelt: de fiber (of minstens de buis alwaar de fiber zelf later gewoon kan doorgeblazen worden zodat er nergens nog moet gegraven worden) tot binnen leggen en daar stopt het dan zou ik het zeker doen.

OF

Je bedoelt de fiber binnen leggen en een router aansluiten plus abo. In dat geval zou ik toch wachten ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen