Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 05-05-23 22h44
Antwoorden: 3 antwoorden
Hallo; Fiberklaar is op dit ogenblik glasvezelkabels aan het leggen in Dendermonde. Ik had begrepen dat enkel Proximus, EDPnet en Mobile Vikings deelnemen aan het project van Fiberklaar. Nu biedt Fiberklaar een gratis aansluiting aan. Heeft het nut om nu al een aansluiting bij Fiberklaar aan te vragen of is het beter te wachten tot Fluvius zijn glasvezelkabel komt aanleggen. ? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat er 2 aparte glasvezelkabels naast elkaar gelegd gaan worden. Het zou jammer zijn later te moeten betalen voor een aansluiting indien Orange alsnog zou beslissen deel te nemen aan Fiberklaar
Telenet/Fluvius Netco zal niet overal in Vlaanderen glasvezel aanleggen.
In bepaalde delen zal de dienstverlening via coaxkabel blijven aangeboden worden.
In het businessplan van Telenet/Fluvius Netco wordt dit als volgt beschreven:
De investeringsbudgetten zijn opgemaakt om de doelstelling van 100% snel internet te behalen door middel van 78 % FttH-uitrol in Vlaanderen binnen 15 jaar en voor 22% ofwel door upgrade van het bestaande kabelnetwerk dan wel andere technologieën. NetCo kan deze doelstellingen realiseren ofwel alleen ofwel in samenwerking met andere operatoren die reeds fiber uitrollen.
bron: https://www.fluvius.be/sites/fluvius/files/2022-10/iwo-tramontana-toelichtingsnota-bijlage.pdf
Vanzelfsprekend laat je Fiberklaar dus best wel een aansluitpunt installeren in je woning, dit is gratis.
Want je weet niet op voorhand wat Orange de komende 15 jaar en verder zal beslissen.
Denk niet dat Orange zal deelnemen in/aan Fiberklaar, @FredM
Fiberklaar is Proximus en akolieten ( = diegene die ook het Proximus netwerk gebruiken)
Het is te zien wat je verstaat onder "gratis aansluiting".
Wanneer je bedoelt: de fiber (of minstens de buis alwaar de fiber zelf later gewoon kan doorgeblazen worden zodat er nergens nog moet gegraven worden) tot binnen leggen en daar stopt het dan zou ik het zeker doen.
OF
Je bedoelt de fiber binnen leggen en een router aansluiten plus abo. In dat geval zou ik toch wachten ...
Gebruiker | Aantal |
---|---|
9 | |
2 | |
1 | |
1 | |
1 |