annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen provider netwerk zins overzetting abonnement naar herlaadkart...

Topic gestart op: 14-08-24 19h40

Antwoorden: 6 antwoorden

kennyf
Gewaardeerd verkenner

Geen provider netwerk zins overzetting abonnement naar herlaadkart...

Hallo iedereen,

Ik ben terugverhuist naar Denemarken, en gebruikte voor het eerste jaar een 2de Deense SIM card om 2 nummers te hebben. Ging alles vlot...

Dan heb ik mijn belgische Orange abonnement overgezet naar een herlaadcard om het nummer te houden en die uitzonderlijke aanroepen te kunnen blijver ontvangen.

Maar, sinsdien vind ik geen provider netwerk voor mijn GSM meer?

Volgens de Orange Klantenzone heb ik nog 5€ beltegoed.

Is het mss. zo dat die eerst geactiweerd word wanneer ik een oplaadbeurt koop?

Mvg.

Kenny

Labels (2)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
kevunster
Veteraan verkenner

Helaba. Heb je na omzetting je kaart geregistreerd met je e-id? Anders werkt hij sowieso niet :). Het is wettelijk verplicht om een nummer op jouw naam te registreren middels je paspoort of identiteitskaart. Dit kan online of via een winkelpunt. 

Na registratie bel je eender welk nummer en stel je jouw taal in. Pas daarna is je kaart geactiveerd. 

Vergeet niet dat een actieve kaart elke 365 dagen moet herladen worden om actief te blijven. Doe je dit niet, dan vervalt het nummer permanent. Ook als je de kaart gebruikt hebt is deze herkansing verplicht. Dit is het enige wat een verlenging triggered. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@kennyf 

Nu is de vraag , is de aanvraag die jij hebt gedaan naar een herlaadkaart in Denemarken gebeurd ? Zo ja dan zal je geen netwerk vinden want je dient eerst op een Orange netwerk verbonden te zijn in België. Als jou simkaart geen verbinding heeft op het netwerk in België zal er ook geen netwerk komen in Denemarken. 

Dus je moet altijd bij een omschakeling eerst in België zijn anders lukt het niet. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


kennyf
Gewaardeerd verkenner

Bedankt Patrick,

Ja ik zat in Denemarken dorrend de aanvraag, daar woon ik ondertussen...

Daarvan heft de support mensen niets gezegd toen zij mij die oplossing met de herlaad card voorgesteld hebben.

Komt het Orange netwerk dan vanzelf, wanneer ik België de volgende keer bezoek?

Kan ik mijn SIM card uitnemen. met de post nar België sturen en die da iemand in zijn GSM laten plaatsen om die te actief te zetten?

Is er een "Time-out" tijd waarbinnen het nummer actief moet worden, daarmee het niet geschrapt word?

Mvg.

Kenny

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@kennyf 

Ja er is een bepaald limiet aan voor die activering. De exacte tijd weet ik niet bij Orange maar normaal binnen de twee maanden moet je het geactiveerd hebben. Als je dat niet doet weg nummer en niet meer terug te halen. 

Je kan op eender welke manier je kaartje naar België laten komen maar denk dat het verstandiger dat je zelf dit doet. Trouwens waar ga jij je herlandkaart laden ? Want je tegoeden zijn een jaar geldig en als je het niet gebruikt is je toegoed op. Dan vervalt ook weer je nummer na een jaar niet te gebruiken of te herladen dus je moet altijd iets doen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen