Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 05-01-23 13h01
Antwoorden: 5 antwoorden
Ivm een lange reis eilde ik mijn gsm abonnement tijdelijk stopzetten. De orange telefonische klantenservice raadde mij aan het stop te zetten op de datum van vertrek en dit zou dan omgezet worden naar een touch herlaadkaart.
Op plek van bestemming aangekomen ontvang ik een mail waarin staat dat ik deze herlaadkaart (fysiek gewoon dezelfde kaart) moet activeren en dat dit kan in een orange winkel of op een pc met je E-ID. Die laatste heb ik natuurlijk niet meegenomen op reis.
Het is erg vervelend dat dit mij niet verteld is toen ik mijn abonnement stopte, daarnaast werkt mij sim nu niet en kan ik de klantendienst dus niet bellen. Op de website van orange wordt geen enkel email adres gegeven, dus er is geen enkele manier om in contact te treden met orange…
ik hoop dat dit bericht orange toch bereikt en dat ze mijn kaart kunnen activeren als herlaadkaart (al mijn gegevens hebben ze namelijk al) of dat ik dit via itsme kan doen.
Ik heb ook contact gezocht via orange website voor bedrijven, maar geen respons.
Dit bericht zal via hier niet naar Orange gaan dit is geen klantendienst. Daarnaast moest dit bericht wel terecht komen waar jij dat wil dan is er nog geen mogelijkheid tot activering.
Jou simkaart dient namelijk verbinding te maken met het netwerk van Orange en niet daar waar je nu bent in het buitenland. Voor elke activering bij een provider moet je in het land zijn daar waar jij je kaart aanvraagt en die kaart moet verbinden op hun eigen netwerk.
Het komt er dus op neer , je gaat Orange op deze manier niet bereiken en je kaart gaat in het buitenland geen verbinding maken met het Orange netwerk wat wel een vereiste is.
Maar de simkaart werd eerder gebruikt voor een abonnement, dus waarom moet ik dan opnieuw activeren?
Daarnaast, waarom is dit niet gezegd toen ik mij abonnement op advies van orange opzegde?
Het is makkelijker om de paus te spreken dan de orange helpdesk
Alles dient geactiveerd te worden en dat kan niet altijd direct op afstand.
Maar goed je hebt dus dezelfde simkaart en daar is je herlaadkaart opgezet dan zou je in principe enkel de activatie mail moeten volgen. Daar is geen netwerk voor nodig want die simkaart heeft dus al verbinding gehad hier in het land op de masten.
Maar dat neemt niet weg dat als je de activering door gaat lopen dat je idd je E-ID nodig gaat hebben. Je herlaadkaart wordt immers enkel maar actief als je jou ID kenbaar maakt. ( wordt er ook aan gekoppeld in het systeem ) En de nieuwe wet is verplicht dat de klant zijn E-ID gebruikt voor een activering op een herlaadkaart. Vroeger was dit anders ja maar nu zijn sinds de aanslagen en dergelijke zaken deze verplichtingen nodig.
De medewerker had je deze informatie ook moeten meegeven maar ja dat is achteraf gezegd.
De paus spreek ik niet snel valt ook tegen hoor om die in gesprek te krijgen.
Maar Orange heeft al mijn gegevens al omdat ik jaren abonnee geweest ben. Dus waar dient die EID dan voor? Ik vind het waardeloos dat Orange slecht advies geeft en vervolgens onbereikbaar is. Ik heb nog een internetabonnement voor mijn huis maar overweeg nu dit de komende dagen ook opzeggen om van Orange af te zijn.