annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

IPv6 en eigen modem

Topic gestart op: 22-07-24 15h15

Antwoorden: 2 antwoorden

saskiabronwater
Gewaardeerd verkenner

IPv6 en eigen modem

Ik heb onlangs mijn modem ipv6 ready gemaakt. Na uren trouble shooten heb ik van niet-officiele bronnen te horen gekregen dat Orange geen ipv6 ondersteund. De klantendienst van orange kon mij ook geen officiele informatie geven omtrend huidige ipv6 status. Na wat doordringen hebben ze me verteld dat ze dit zullen doorgeven aan de beheerders van de orange website om dit ergens te vermelden dat ze geen IPv6 ondersteunen.

Nu, ik merk wel dat ik een ipv6 adress alsook ipv6 DNS addressen ontvang van de orange router dus toch moet ergens een IPV6 infrastructuur aanwezig zijn.

FYI, Orange blokkeert dus wel ipv6 adressen naar buiten toe, wat intern heel vervelende problemen veroorzaakt als ik niet op al mijn interfaces IPv6 uitzet.. Zoals het niet kunnen updaten van de orange tv-box of opnemen van programmas. Ook had ik vreemd gedrag dat spotify op de chromecast geen audio afspeelde... Dit alles is verholpen bij het uitzetten van ipv6..

Tijdens het zoeken van een andere provider, kwam ik volgend artikel tegen:
https://tweakers.net/nieuws/214492/belgische-consumenten-mogen-vanaf-1-november-2024-eigen-modem-en-...

Heeft iemand een idee hoe Orange hier mee zal omspringen want als ze tegen dan niet ipv6 ready zijn zullen hier mogelijks veel problemen van komen...

Labels (1)
2 ANTWOORDEN 2
yogiyoga
Aspirant verkenner

Vind het schandalig dat orange dit niet voorziet, en zeker terwijl alle ander providers dit wel doen. Ik denk ook over te schakelen van provider. Als ik het inderdaad zo zie lijkt het me best over te schakelen voor november.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@saskiabronwater 

De vrije modem keuze iets waar ik al wat meer heb gelezen maar is dit wel iets wat haalbaar is ? Bedenk heel goed dat als je een eigen modem kiest je ook in staat voor je eigen instellingen je eigen support en technische problemen. Hier gaat geen enkele provider in mee want op eigen modems als routers gaat er geen support komen. Maar goed het is wel iets waar je zelf voor kiest natuurlijk. 

Betreft IPV6 geen idee of Orange dit ondersteund ik dacht van wel maar ik lees dus uit je topic van niet. Of dit er ooit gaat komen of niet durf ik geen antwoord op te geven. Weet ook niet wat de reden is om dit niet te doen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen