annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

MS lag bij spelen League of Legends

Topic gestart op: 23-07-23 21h35

Antwoorden: 27 antwoorden

Alexanders
Gewaardeerd verkenner

MS lag bij spelen League of Legends

OPGELOST

Sinds maandag 17/07 houdt zich een probleem aan als je Orange klant bent en graag eens League of Legends speelt.
Wat vroeger gewoon een ping van 37-40 was is nu een ping van 40 die naar 20 dropt, opnieuw stijgt en als deze de mark van 35 ping overschrijdt, verlies je een seconde volledige verbinding. Dit herhaalt zich iedere 10 seconden.
De ms met Orange abonnement was al niet fantastisch, maar dit heeft toch wel de finale gewonnen.
Iedereen die ik ken en Orange klant is, heeft ditzelfde probleem.
Met een vpn spelen blijkt dit op te lossen, maar ik ga geen €12,95/maand betalen voor een issue die aan de provider ligt.

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
RizlaineB
Community Manager
Community Manager

Hallo,

Er was een probleem, maar dat is inmiddels opgelost 🙂
Kan je bevestigen dat je geen probleem meer hebt?

Rizlaine

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

27 ANTWOORDEN 27
Anoniempje15
Rekruut scout

Heb sinds kort hetzelfde probleem! Wanneer komt er hier eindelijk een oplossing voor?! 

pd1
Aspirant verkenner

Hier hetzelfde probleem sinds vorige week, samen met een andere Orange-klant. 
Bij ons is het echter niet elke 10 seconden, maar compleet willekeurig. Het is wel zeker vaker dan 1x per 5 minuten, dus maakt het spel vrij oneerlijk... We wonen in een ander dorp maar hebben exact hetzelfde moment last ervan. Duidelijk dus een probleem bij Orange. We spelen overigens bekabeld via het thuisinternet.

soms hangen we een halve seconde vast, soms bijna 10 seconden. Soms krijgen teamgenoten zelfs melding dat we disconnected zijn. De ping blijft steeds redelijk laag. zelfs als we 10 seconden gedisconnect raken. Lijkt me dus packet loss.

Sinds kort wordt mijn vpn ook door League of Legends geblokkeerd, waardoor ik dus vast zit met dit probleem dat Orange heeft veroorzaakt.

Hopelijk snel opgelost.

Pletse
Gewaardeerde genezer

Ik ben geen expert in de materie maar dit kan ik ervan uitmaken.

Heel vreemd dat het probleem zich via VPN niet of minder voordoet. Mss werkt de VPN als buffer waardoor de game aan een constante ping/snelheid kan gespeeld kan worden? Terwijl je zonder VPN schommelingen hebt in je ping/snelheid waardoor dit voor een onstabiele zorgt met packetloss als gevolg? 

Nu, dat ter zijde. Sowieso een melding maken (best via Messenger, dan kun je je bericht op voorhand typen en heel de reutemeteut in 1 lang bericht doorsturen). Als er meerdere meldingen binnenkomen van meerdere klanten zullen ze sneller gaan zoeken wat er gaande is op het netwerk.

Ik ervaar nu toevallig ook problemen sedert die periode. Modem die vast loopt om de 2 dagen 😅.
Ik geef het nog een weekje, als het blijft gebeuren stuur ik een bericht via Messenger. Dan zien we wel met welke oplossing ze uit de bus komen.

En een oplossing? Voorlopig VPN gebruiken in afwachting van een oplossing van Orange. Vermits hier enkel klanten zitten en geen medewerkers zul je hier enkel raad en ervaringen van medegebruikers krijgen.

mmaes1234
Gewaardeerd verkenner

Ik heb exact hetzelfde probleem sinds +- 17/07, ook enkele vrienden (die ook klant zijn bij Orange) hebben hetzelfde probleem.

Gregory
Wijze
Wijze

Er is ProtonVPN  (Swiss) die een gratis optie heeft Pricing | Proton VPN

CyberGost met een optie 2.19 EUR/maand Buy VPN with Credit Card or Paypal - CyberGhost VPN (cyberghostvpn.com)

Planet free vpn met 1.99 EUR/maand Buy best VPN - buy a vpn service subscription - Planet VPN (freevpnplanet.com)

 

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen