Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 23-07-23 21h35
Antwoorden: 27 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Sinds maandag 17/07 houdt zich een probleem aan als je Orange klant bent en graag eens League of Legends speelt.
Wat vroeger gewoon een ping van 37-40 was is nu een ping van 40 die naar 20 dropt, opnieuw stijgt en als deze de mark van 35 ping overschrijdt, verlies je een seconde volledige verbinding. Dit herhaalt zich iedere 10 seconden.
De ms met Orange abonnement was al niet fantastisch, maar dit heeft toch wel de finale gewonnen.
Iedereen die ik ken en Orange klant is, heeft ditzelfde probleem.
Met een vpn spelen blijkt dit op te lossen, maar ik ga geen €12,95/maand betalen voor een issue die aan de provider ligt.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Er was een probleem, maar dat is inmiddels opgelost 🙂
Kan je bevestigen dat je geen probleem meer hebt?
Rizlaine
Iemand een idee waarom deze gast opeens verwijderd is?
Before:
After:
Let op naam en rang
onbekwaam werkvolk dat ineens ziet dat zijn naam bij zijn post verschijnt en het niet verwacht dat er een persoon zou zijn die dit screenshot. Het zal zo wel iets zijn.
Ik heb ook even telefonisch melding gemaakt via de klantendienst van dit probleem, met een link naar dit forum/post. In de hoop dat dit ZSM opgelost gaat worden.
Zou kunnen. Vind het alleszins heel apart dat zoiets gebeurt. Na zo een onprofessioneel antwoord had ik zijn profiel eens bekeken en vandaar had ik een screenshot gemaakt omdat ik het grappig vond, account bestond pas vanaf vandaag 😛
Top dat je telefonish een melding hebt gemaakt. Ik hoop dat de netwerk specialisten bij Orange hier idd snel een kijkje naar nemen. Ik hoop dat het geen moeilijk probleem is, ik spreek van ervaring dat een netwerk debuggen enorm vermoeiend en moeilijk kan zijn. Zeker als het een grootschalig netwerk is zoals nu.
PS: heb een discord server opgestart om de communicatie iets sneller te verlaten lopen tussen ons want dit cms is maar beetje brak imo.
Dit was me ook al opgevallen!
Vond het antwoord nu ook niet zo bepalend helpend. En zeker niet "stoppen met LOL spelen". Zeer onproffessioneel allesinds van een Orange Medewerker.
Ik zit al op een public ip. Firewall uitgeschakeld op router en windows. Enorm onprofessioneel om als orange werknemer gewoon te zeggen "stop met LOL te spelen", vind je niet? Je eigen mening delen over een videogame is onprofessioneel.
Het ligt trouwens niet alleen aan riot games voor de duidelijkheid. Als je lang genoeg in een discord call zit, zie je dat na 2 of 3 uurtjes als je spreekt je poppetje niet meteen oplicht maar pas enkele seconde later, alsof packets gebufferd worden en/of er enorme packet loss is.
De loss is enorm hard op te merken in games zoals LOL omdat elke milliseconde telt (denk aan bv kiting en rechterklik spam voor movement, ...). In andere games zal dit dus idd minder opvallen.
Zie screenshot: een simpele ping naar google.com levert ook ms spikes op. Wat meer moet ik toevoegen? Heb je graag dat ik nog meer IPs ping als proof dat het niet alleen bij riot games ligt?
Groeten
PS: kunnen we een hoge technische piet van Orange hier krijgen die bereid is om samen te debuggen? Ik wil gerust mijn kennis als student computer science gebruiken om mee te helpen om dit probleem op te lossen, maar met een antwoord zoals public ip en stop met league zijn we niet veel 😉 Kan het zijn dat orange netwerk configuratie changes heeft gedaan waardoor dit probleem is ontstaan? Meestal in de IT als iets werkt, gaat het niet zonder reden stoppen met werken.