annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mobiel netwerk

Topic gestart op: 29-05-24 19h48

Antwoorden: 4 antwoorden

Jantje1959
Aspirant verkenner

Mobiel netwerk

Hoe er is het om als Orange klant niet op het Orange mobiel netwerk te kunnen registeren?

Ik woon langs de Belgisch-Nederlandse grens en het duurt nu al een hele week dat ik op NL KPN moet registeren om verbinding te krijgen.

En als je naar 5000 belt krijg je gewoon als antwoord dat je geduld moet hebben, want ze zouden aan het werken zijn aan de kabels.

Het gaat over 3 gsm's met 3 abonnementen. Dus een dure grap.

Gaat Orange de extra kosten door via NL KPN te moeten werken betalen?

 

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Pletse
Gewaardeerde genezer

Dag @Jantje1959 ,

Als ik het goed begrijp heb je geen Orange ontvangst omdat ze momenteel in de regio aan het werken zijn aan de zendmasten. Hierdoor ben je verplicht om connectie te maken met een buitenlands netwerk.

Je hoeft je in principe geen zorgen te maken, want in de EU bel je, sms je en maak je gebruik van mobiele data zoals je in België zou doen. Dus met andere woorden, dit kost je niks extra. 
Wel opletten, afhankelijk van welke abonnementen je hebt zal het aantal beschikbare mobiele data minder zijn. Het correcte aantal dat je mag verbruiken "in het buitenland" krijg je normaal te zien in de sms die je ontvangt wanneer je met een buitenlands netwerk verbind.

0 pluimen
Jantje1959
Aspirant verkenner

Je hebt het goed begrepen. Maar zelfs met het zwaarste contract is er een beperking van tot 20GB voor buitenlandse mobiele data. Daarna moet je bij betalen.

En mobiele data is het enige dat ik heb. Ik heb geen vaste lijnen voor TV en internet.

Het is immers dubbel betalen om tweemaal dezelfde dienstverlening thuis te hebben. 

Let wel, thuis, want je vaste lijnen kan je nergens mee naar toe nemen.

En normaal zou het mij niet uitmaken dat het mobiele netwerk er hier uit ligt, want bij mooi weer ben ik toch niet thuis.

Maar het is de laatste weken echt geen weer om ergens te gaan wandelen, fietsen of varen met een open bootje. En een hele week met 3 in een mobilhome opgesloten zitten is echt niet te doen.

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Jantje1959 

Met het zwaarste abonnement kun je tot 60 GB surfen in de EU geen probleem. Als je zegt tot 20 GB dan heb je niet het zwaarste abonnement. Maar je hebt toch wifi ? Ok niet als je buitenhuis gaat maar thuis kun je op je wifi dus heb je geen mobiele data nodig. 

Voor de rest zoals @Pletse ook al vermelde kun je gewoon van je belminuten en je sms'en gebruik maken zoals je op het Orange netwerk ook doet. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jantje1959
Aspirant verkenner

 

Klopt heb 60 GB, maar elke verbinding is bij mij een mobile verbinding. Ik heb geen vaste lijn, dus ook geen wifi, of ik zou op de WIFI van de buren moeten gaan.

En daar ik zeer veel in het buitenland ben, is het voor mij zeer belangrijk om zo weinig mogelijk van dat volume thuis te verbruiken.

Ik woon namelijk op slechts enkel meters van de Nederlandse grens en ga regelmatig varen in Nederland en Frankrijk.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen