annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem afschakelen van 5.0 ghz

Topic gestart op: 09-04-24 16h54

Antwoorden: 5 antwoorden

Noedel_123
Aspirant verkenner

Modem afschakelen van 5.0 ghz

Hallo,

Wij hebben een camera die werkt op het 2.4ghz netwerk.

Echter sinds we bij orange zijn, krijgen we hem niet meer ingesteld/ gelinkt.

Ik heb al contact gehad met orange, en ze hebben dit al gesplitst. Echter lukt het nog steeds niet. Is er een mogelijkheid om (tijdelijk) het 5.0 GHz netwerk uit te schakelen. Ik wil eens kijken of het probleem is dat de camera zich vergist.

Merci alvast

Labels (1)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
MisterGiovanni
Aspirant verkenner

Heb je dit probleem nog steeds? Ik had een soortgelijk probleem en kan misschien een oplossing voorstellen.

Onlangs heb ik de nieuwe Livebox-modem laten installeren, maar mijn deurbel wilde niet verbinden omdat deze enkel werkt op 2.4 GHz. Bij mijn vorige Orange-modem (model 2) was er een optie om ofwel 2.4 GHz ofwel 5 GHz afzonderlijk uit te schakelen.

Die optie lijkt bij de Livebox niet meer beschikbaar te zijn; het is dus alles of niets. Dit geldt ook voor actieve gastnetwerken, die zowel een 2.4 als 5 GHz netwerk krijgen! Ik gebruik voor alle duidelijkheid een gastnetwerk voor mijn deurbelcamera omdat de deurbel anders de neiging heeft om over te schakelen naar een van mijn powerline-adapters met dezelfde netwerknaam, maar met een veel zwakkere verbinding, waardoor het signaal regelmatig wegvalt.

Mijn workaround om de deurbel toch verbonden te krijgen, gezien het 5 GHz-netwerk het installatieproces verstoorde en splitsen geen beschikbare optie is op een gastnetwerk bij de nieuwe Orange-modem (Livebox), is als volgt:

Stappenplan:

1. Schakel het 2.4 GHz en 5 GHz wifi-netwerk uit op je Orange Livebox-modem via de configuratiepagina van je modem.

2. Zorg dat je een laptop hebt die via een UTP-kabel verbonden is met je modem ôf via het wifi-netwerk van een powerline-adapter die nog steeds verbonden is met je modem. (De laptop moet zich in de buurt bevinden van het toestel dat je wilt verbinden met het 2.4 GHz-netwerk.)

3. Creëer een hotspot (2.4 GHz) in Windows 10/11 en geef deze dezelfde netwerknaam en wachtwoord als je modem. Zie  Uw Windows-pc gebruiken als mobiele hotspot [Microsoft] voor instructies.

4. Verbind tijdelijk je smartphone met de hotspot die je net hebt aangemaakt op je pc.

5. Stel het toestel (deurbelcamera) in met je smartphone die verbonden is met het tijdelijk hotspot-netwerk en gebruik dezelfde hotspot om het toestel te verbinden.

6. Schakel de hotspot op je pc uit.

7. Schakel de wifi terug in via de configuratiepagina van je modem.

8. (Optioneel) Verwijder het netwerk van je smartphone indien je dit wifi-netwerk niet gebruikt voor je smartphone (bijvoorbeeld als dit een gastnetwerk is dat volledig gescheiden moet zijn van je mesh-wifi vanwege compatibiliteitsproblemen van het toestel dat je wil verbinden met je netwerk)

Hopelijk helpt dit jou en eventueel anderen verder om toestellen die hiermee moeite hebben toch verbonden te krijgen met wifi! Bij mij heeft het alvast geholpen. 😉

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen