Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 23-06-20 20h54
Antwoorden: 28 antwoorden
Ik wil graag de poort 25565 open zetten voor een minecraft server door te port forwarden.
Maar hoe veel ik het ook probeer als ik naar een website ga om te kijken of het lukte staat er dat de poort dicht is.
Bij lokaal ip adres heb ik mijn ipv4 adres ingevoerd, bij protocol udp/tcp en bij de poorten 25565.
Maar toch lukt het niet.
@NOTlolkas kan je dit eens nalezen:
Komt wel van Telenet af maar ik zoek overal waar ik iets kan vinden.
Dan zou ik toch eens contact opnemen @NOTlolkas .
Ik heb ook geen mogelijkheden meer die erop kunnen vooruit gaan helaas. Misschien moet er een software update door gevoerd worden zodat het wel werkt maar totaal anders geen idee. Of Telenet laat het niet toe of er loopt iets verkeerd in de modem. Maar waar de oorzaak ligt is mij onduidelijk.
@NOTlolkas daar zat ik ook aan te denken . Je kan dat proberen natuurlijk maar vraag mij die instellingen niet want daar ken ik te weinig van. Port forwarding zou zo moeten gaan zonder die wijziging maar aan de andere kant heb ik ook al wel links en rechts gelezen dat de DHCP wordt aangepast. Probeer het eens.
@NOTlolkas een poort for warding doe je omdat je van buitenaf iets wil bereiken met een extern ip adres. Vele gebruiken het voor hun server , ik heb ook een server een NAS maar is niet ingesteld op die manier. Dus ja die moet je aan zetten anders kan je die niet van buitenaf bereiken. Dus de poort die je nu open wil zetten is om de server van Minecraft van buitenaf te benaderen. Ik heb al meerdere pagina's gevonden aar het blijkbaar moeilijk is die te openen. Of wel ligt het aan je modem of aan die server vandaar ook die vraag. Heb je niet iets anders wat je kan instellen om te testen. Heb je deze link ook al gezien ?
https://www.noip.com/support/knowledgebase/how-to-host-and-configure-a-minecraft-server-with-no-ip/