annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Port forwarding niewe modem

Topic gestart op: 06-10-23 21h47

Antwoorden: 1 antwoord

poweruser
Aspirant verkenner

Port forwarding niewe modem

Sinds kort heb ik de nieuwe Orange modem (400GB fiber (is geen fiber mar coax lol)).

Echter wilt deze poort 443 niet meer forwarden, de pagina geeft geen fouten in de modem admin maar krijg geen verbinding met mijn locale service. Als ik de poort verander naar 400 bv lukt dit wel. Wat is de reden hiervoor?

BTW Je kan met de nieuwe modem ook geen SSID (WIFI netwerk naam) instellen met een punt, ik heb de javascript validatie moeten aanpassen in mijn browser om dit te omzeilen. Best dom, de form validation regex is door een stagair gemaakt denk ik. @Orange 

Labels (1)
0 pluimen
1 ANTWOORD 1
Skyrim
Ervaren verkenner

Goedemorgen, ik heb de modem zelf niet en kan er dus weinig over zeggen maar gezien je spreekt over js en regex weet ik dat ik met iemand te maken hebt die kennis van zaken heeft 🙂

Betreffende de fiber/coax denk ik (ga ik van uit) dat de fiber tot aan de straat/meterkast loopt waarna het signaal wordt overgezet van optisch naar elektrisch (FTTC/FTTN).

Wat betreft poort 443:

1. Poort 443 kan al in gebruik zijn:
- Controleer of er geen andere service op hetzelfde interne IP-adres al luistert naar poort 443. 

2. Orange:
- Sommige internetproviders kunnen bepaalde poorten blokkeren, waaronder poort 443, om beveiligingsredenen. In dit geval kun je het beste contact opnemen met Orange technical support om te controleren of er beperkingen zijn opgelegd.

3. Firmware:
- Controleer of de firmware van de router up-to-date is. 

4. NAT-instellingen:
- Controleer of Network Address Translation (NAT) correct is geconfigureerd op de router. Zorg ervoor dat de NAT-tabel geen conflicten heeft met betrekking tot poort 443.

5. Logs:
- Bekijk de logboeken op de router om eventuele foutmeldingen of waarschuwingen met betrekking tot het doorsturen van poorten te identificeren. 

Dat is alles waar ik aan kan denken...

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen