Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 18-10-20 18h32
Antwoorden: 4 antwoorden
Ik heb thuis slecht bereik, maar ik heb iets gelezen over VoWifi, bellen via wifi. Dit lukt mij echter niet. Mijn gsm, een samsung A40, is compatibel en heeft android 10 geïnstalleerd. De optie bellen via wifi is geactiveerd (zie screenshot). Ik ben onlangs van Dolfijn, een tariefplan dat niet meer bestaat, naar tempo easy veranderd. Orange zegt explicitiet dat ook zij toegang hebben tot VoWifi (https://www.orange.be/nl/blog/voortaan-kan-je-ook-bellen-4g). "Alle klanten met een Orange gsm-abonnement konden er al van genieten. Vanaf nu hebben klanten met een geblokkeerd Zen-abonnement of met een Orange-herlaadkaart (Tempo Giga of Tempo Easy) er ook toegang toe: exclusief bij Orange." Ik heb ook al op de website van samsung (https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00077652/) gekeken. Daar zeggen dat ik de provider (carrier) moet contacteren. Weet iemand hoe ik dit probleem moet oplossen?
@Pieterjan4669 heb je ook een update gedaan van je toestel ?
Dat het geactiveerd is wil niet veel zeggen. Je moet ook kijken dat je van boven het hoorntje ziet staan met de wifi tekens. Dus dat symbooltje wat je hebt aangevinkt dat het geactiveerd is moet ook boven aanstaan als het actief is. Probeer anders eens een gesprek op te starten en zien of het wel werkt.
@patrick2 Ik had net voor het versturen van mijn eerste bericht een update geïnstalleerd op mijn smartphone. Ik zie het tekentje dat jij beschreef niet staan boven. Mijn wifi-ontvangst is over het algemeen redelijk goed. Als ik geen bereik heb en ik probeer te bellen, verschijnt er 'niet verbonden met netwerk' en lukt het me niet om te bellen. Op dat moment is mijn wifi-ontvangst echter zeer goed, d.w.z. dat mijn gsm niet overschakelt naar VoWifi.
@Pieterjan4669 dan zou ik eens bellen naar de klantendienst of een bericht sturen op Facebook Messenger of Twitter , het webcare team. Daar kan je eens navragen of het ook geactiveerd is op je simkaart , want dat moet ook gebeuren. En nee het is niet altijd dat het automatisch gebeurd dat heb ik al verschillende keren gezien en niet enkel bij Orange. Via de klantenzone kan je dat ook niet activeren dat is echt technisch op de simkaart.
Vraag me niet waarom en hoe dat het kan dat het niet gebeurd. Kan zijn dat de trigger niet wordt gemaakt of dat het gewoon niet automatisch gaat.
Als je VoWiFi hebt, heb je automatisch ook VoLTE, bellen over 4G dus. Ik veronderstel dat dit dan ook niet werkt?