annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Roaming Netwerk

Topic gestart op: 29-07-24 16h42

Antwoorden: 1 antwoord

Troyan52
Aspirant verkenner

Roaming Netwerk

OPGELOST

Ik heb een Orange Mobile Large abonnement dat handig is quasi veel mobiele data. 

Immers ga ik veel naar het buitenland en wat me vaak opvalt is dat het heel lang duurt tegen hij aansluit op een netwerk in het buitenland. Dit duurt soms 10 min a een kwartier. Ik rij vaak met Waze, hierdoor vallen de kaarten die in de cache zitten weg na een bepaalde tijd. 

Zijn er hier tips voor. Zelf als ik dan even stop kan ik het wel manueel aansluiten, dit met een IPhone.

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Troyan52 

Er zijn niet echt veel tips om dit te versnellen of te verbeteren. 

Zoals je aangeeft het handmatig te doen dat is een 'snellere' optie maar dat moet ook maar net lukken om te kunnen stoppan natuurlijk. 

Probleem is gewoon dat er soms geen masten zijn in de buurt waar je de grens over gaat dus dan kan het langer duren. Kan zijn dat er wel netwerken zijn maar dat je toestel aan het kiezen is welk netwerk die het beste kan gebruiken of er zit geen netwerk tussen waar die direct op kan gaan omdat Orange er niet mee samen werkt. 

Zo veel dingen eigenlijk waar je geen invloed op hebt. Denk dat je nog altijd best zelf handmatig een netwerk kiest zodra je merkt dat je geen netwerk hebt. 

Natuurlijk zou dit niet moeten op die manier normaal zou je zeggen de grens over en je hebt netwerk op een ander land. Maar helaas de praktijk is anders ik merk dat ook wel hoor. En het ligt er ook een beetje aan waar je naar toe gaat en waar je de grens over gaat. Een dichter bevolkt gebied heeft al een betere dekking als een minder bevolkt gebied. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1
patrick2
Wijze
Wijze

@Troyan52 

Er zijn niet echt veel tips om dit te versnellen of te verbeteren. 

Zoals je aangeeft het handmatig te doen dat is een 'snellere' optie maar dat moet ook maar net lukken om te kunnen stoppan natuurlijk. 

Probleem is gewoon dat er soms geen masten zijn in de buurt waar je de grens over gaat dus dan kan het langer duren. Kan zijn dat er wel netwerken zijn maar dat je toestel aan het kiezen is welk netwerk die het beste kan gebruiken of er zit geen netwerk tussen waar die direct op kan gaan omdat Orange er niet mee samen werkt. 

Zo veel dingen eigenlijk waar je geen invloed op hebt. Denk dat je nog altijd best zelf handmatig een netwerk kiest zodra je merkt dat je geen netwerk hebt. 

Natuurlijk zou dit niet moeten op die manier normaal zou je zeggen de grens over en je hebt netwerk op een ander land. Maar helaas de praktijk is anders ik merk dat ook wel hoor. En het ligt er ook een beetje aan waar je naar toe gaat en waar je de grens over gaat. Een dichter bevolkt gebied heeft al een betere dekking als een minder bevolkt gebied. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen