Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 21-01-25 01h43
Antwoorden: 6 antwoorden
heb een nieuw nummer en simkaart aangevraagd, deze is naar het verkeerde adres gestuurd.
Deze simkaart en nummer zijn nu door een onbekende geactiveerd.
Orange is verantwoordelijk voor alles wat er gebeurt met de simkaart aangezien ik deze nooit in mijn bezit gehad heb.
Wat nu?
Hey @Kay1 ,
Om een simkaart te activeren heb je 2 dingen nodig.
1. de simkaart en het simkaartnummer dat erop staat
2. het emailadres waarmee de aanvraag werd gedaan.
Met andere woorden, de persoon die jouw simkaart heeft geactiveerd moet dus al je emailadres kennen... Wat al vreemd is. Nu, dat ter zijde.
Spring eens binnen in een Orange winkel en vraag een nieuwe simkaart, zegt dat je je huidige bent verloren en je zal een nieuwe krijgen en ze zullen je nummer activeren op de nieuwe simkaart. Als je belt naar de klantendienst met hetzelfde verhaal zullen ze ook een nieuwe simkaart opsturen, echter bestaat het risico dat dit weer naar een verkeerd adres wordt verzonden als jouw adres niet klopt in hun systeem.
Heel vreemd als je de situatie niet kent, niet vreemd als je de situatie wel kent, wat fijn dat mensen systematisch conclusies trekken zonder de juiste omstandigheden te kennen.
1-de kaart is geactiveerd toen ik in mijn bed lag... vreemd.
2-de kaart is nooit naar mijn adres verzonden , dus ik heb ze niet en toch is ze geactiveerd ...vreemd.
3-de eigenaar van het vorige adres is aangeklaagd door mij wegens acuut explosiegevaar door gaslekken...
4-de huidige bewoner van mijn oude adres heeft dus contact met iemand die al mijn gegevens heeft..
5- nu je de juiste informatie hebt, lijkt het toch allemaal minder vreemd..
Dus geen conclusies trekken, dat doet de mens al duizenden jaren, en je ziet wat er van komt...
Beste @Kay1 ,
Wie jij bent, wat jij doet, welk uw vaardigheden en kennis zijn, enz, dat weten we uiteraard niet. Is niet nodig ook niet.
Maar wat ik wel weet is dat zowel @Pletse als @Josette hier reeds zeer lang hun vrije tijd insteken (wij zijn hier allemaal gewone klanten zonder enige connectie met Orange) en dat jij op een arrogante toon ze hier de les komt spellen. Aan uw profiel te zien ben je hier nog maar net aangemeld. Heb je eigenlijk hier wat rond gesnuisterd om te zien hoe het er hier aan toe gaat? Wie de mensen die hier hun best doen om te helpen eigenlijk zijn?
Je gaf amper info en dan maak je van uw voeten dat ze iets vreemd vinden ... Achteraf met de uitleg komen en dan nogmaals natrappen, ge moet maar durven. En zeker uw eerste antwoord aan @Josette , dat was er ver over. Kun jij eigenlijk wel begrijpend lezen?
Je mag blij zijn dat ze u hebben willen helpen. Zo een onbeschofterik als jij zou door mij nooit geholpen zijn.
En wat jij van mij denkt laat mij Siberisch koud. T' is maar dat ge het weet.
Hey @Kay1 ,
Je moet begrijpen als je hier aankomt met raar verhaal (en met beperkte info) dat mensen vragen gaan stellen. Het is niet dat ik je niet geloof maar het komt twijfelachtig over. Daarom dat ik zei, vreemd…
Naar Orange toe denk ik dat ze wel het nodige doen om de huidige situatie te vermijden. De simkaart moet al op een verkeerd adres zijn toegekomen en de ontvanger moet ook al je mailadres kennen. In dit geval wist de persoon die de kaart activeerde beide “veiligheden” te omzeilen.
Nu, om je uit deze benarde situatie te helpen heb ik je een mogelijkse oplossing geboden. Heb je ondertussen al de klantendienst gecontacteerd? Hoe sneller je dit doet, hoe sneller de persoon met jouw simkaart er geen gebruik meer kan maken.
Heb je momenteel al een Orange abonnement? Bel dan naar 5000 of als je belt via een andere provider kun je ze bereiken op het nr 0800 85 000.