Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 19-04-24 11h42
Antwoorden: 10 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik kreeg een sms aangaande werken aan het netwerk Orange op 18/4. Vanaf 17/4 tot nu is de telefonische dekking heel slecht tot onbestaand vandaag, met momenten, van nul tot é streepjes kracht. Dit was vroeger zo voor al onze vrienden en kennissen, klant bij andere operators en konden wij altijd met twee tot drie streepjes telefoneren. Over de rest heb ik geen probleem, tv en internetten gaan perfect. Soms word dit precies afgezet of uitgevallen, maar dat is geen veel voorkomend probleem. Kan het zijn dat er een zendmast uitgeschakeld word voor dit onderhoud, want dit is gevaarlijk, totaal geen netwerk met iPhone ...
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hey @EVDV2830 ,
Waarschijnlijk zullen ze inderdaad de zendmast uitgeschakeld hebben of deels aangepast waardoor de ontvangst (tijdelijk) minder is. Persoonlijk iets dergelijks meegemaakt in de buurt en plots was er vol 5G ontvangst. Ik zou nog even geduld oefenen.
In geval van nood zal je gsm nog altijd 112 kunnen contacteren (zelfs op een ander netwerk).
Ok
Een kleine tip om jezelf thuis bereikbaar te maken op de GSM.
Check even of je GSM bellen via wifi ondersteund (VoWifi). De meeste nieuwe GSM's hebben deze optie en ik gebruik dit dagelijks vermits ik in een zone woon waar geen enkele provider voor deftige GSM ontvangst kan zorgen. Hierdoor ben ik altijd bereikbaar, ook zonder GSM ontvangst.
Iphone's hebben bijna allemaal deze optie, veel Android toestellen (Samsung, Huawei, Xiaomi, etc... ook). Je moet het enkel aanzetten in je instellingen en verbonden zijn met EEN wifi netwerk (hoeft zelfs geen Orange wifi netwerk te zijn).
Dit is een tip doch ik keek mijn gsm na en idd hij staat ook op Wifi Bellen. Maar gisteren en de dagen voordien had ik geen enkele verbinding. Terwijl de rest van mijn netwerk en internet wel werkte...
Hey @EVDV2830 ,
Waarschijnlijk zullen ze inderdaad de zendmast uitgeschakeld hebben of deels aangepast waardoor de ontvangst (tijdelijk) minder is. Persoonlijk iets dergelijks meegemaakt in de buurt en plots was er vol 5G ontvangst. Ik zou nog even geduld oefenen.
In geval van nood zal je gsm nog altijd 112 kunnen contacteren (zelfs op een ander netwerk).
@EVDV2830 een goedemiddag,
daar kunnen wij je niet veel over vertellen hoor.
Neem contact op met nr 5000.
Of doe een Messenger berichtje via FB.
https://www.facebook.com/OrangeBelgium
Succes.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
4 | |
2 | |
1 | |
1 |