annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Thuisnetwerk: wifi verbinden lukt niet automatisch

Topic gestart op: 29-10-24 11h06

Antwoorden: 8 antwoorden

Robar
Gewaardeerd verkenner

Thuisnetwerk: wifi verbinden lukt niet automatisch

OPGELOST

Sinds enkel dagen geen automatische selectie en verbinding meer van het orange-wifi netwerk bij verschillende toestellen. (toestellen: 2 smartphones - 1 tablet - TV)

Van zodra een van de toestellen zijn kanaal is verloren dan kan het kanaal niet automatisch meer verbinden. Het blijft maar zoeken en de verbinding komt maar niet tot stand. Na lang zoeken is de enige mogelijkheid 

- opstarten van de modem software via PC (windows) 

- via "eenvoudige verbinding WPS" de WPS inschakelen

Bij het indrukken van de WPS-knop op de modem zelf lukt het ook niet.

Graag suggesties om dit op te lossen.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Robar
Gewaardeerd verkenner

Deze morgen de helpdienst van Orange opgebeld. Kwam behoorlijk snel aan de bak, gelukkig want dat is al eens anders geweest. Het was een heel behulpzame dame die me ongeveer een uurtje begeleid heeft. Knap van haar, we mogen de mensen die een pluim verdienen er ook een geven! (de dame had een Hollandse tongval? Heb ik niets op tegen! Heb zelf Hollands genen.) 
de oplossing van dit probleem was een reset van de modem, maar dat lukt ook al niet direct. Ze hebben dat op afstand achter de knoppen moeten regelen. Zo hardleerst was mijn modem. Enfin dit probleem is van de baan. Nu nog de TV-zenders ... 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
Robar
Gewaardeerd verkenner

In theorie hebt u wel gelijk, maar de situatie is niets veranderd sinds de installatie en dat is al een half jaar zo. Sinds de installatie ging het OK (wel sporadisch eens een rood scherm voor een paar seconden) maar voor de rest OK, tot voor een paar dagen. Eerst kan ik vtmGO niet opstarten, nu alle zenders niet meer buiten die VRT zenders. 

Ik zal jouw suggesties met zorg uitvoeren en laat dan weten of het OK gegaan is. 

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Robar een goedenavond,

oeps er lijk bij jullie veel niet oké te zijn.

Is het intussen oké?

Tag2023.jpg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Robar
Gewaardeerd verkenner

inderdaad, niet veel OK. Nog altijd niet.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Kan zijn dat die te ver van de modem verwijderd zijn.  (een koelkast, microwave kunnen al storen)

Verder heeft de wifi 2 frequenties. 

  • de 2.4 GHz, gaat wat trager, maar reikt verder
  • de 5.0 GHz, gaat vlugger, maar minder ver

Je kunt best via de PC eens inloggen en iedere frequentie een andere naam (SSID) geven

Van de 2.4 GHz het kanaal  op 1, 6, of 11 zetten (best niet het kanaal dat de buren gebruiken)

Zou de wps niet gebruiken.  Kies op het toestel de 2.4 GHz naam of de 5 GHz en geef het password in

Je kunt op een toestel ook de 2.4 en de 5 GHz wifi + password ingeven.  Normaal zouden die moeten switchen van de 5 GHz naar de 2.4 GHz als het signaal van de 5 GHz te zwak is

Toestellen die verder staan laat je best op de 2.4 GHz SSID werken

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen