Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 15-02-24 15h55
Antwoorden: 15 antwoorden
iemand hetzelfde probleem? ben nieuw klant bij Orange sinds enkele weken. Sindsdien kan ik geen VPN verbinding meer maken met kantoorserver (thuiswerk). technische dienst alles nagekeken, vinden het probleem niet. Kan gemakkelijk verbinden als ik laptop meeneem bij ouders (proximus) ik had voorheen ook proximus ging altijd goed. Alle poortbereiken die open moeten staan staan ook open,...
hopelijk kan iemand helpen
Hoi
Als jij en jouw team al het werk hebben gedaan dat hier vermeld staat, lijkt het erop dat dit te wijten is aan het IP-versieprobleem.
Orange ondersteunt nog geen IPv6, terwijl Proximus, Telenet, en anderen dat wel doen.
Dit lijkt echter vreemd, omdat IPv6 doorgaans samen met IPv4 wordt gebruikt en niet alleen (dual-stack), vanwege de overgangsfase waarin we ons bevinden (lang verhaal).
Je kunt dit oplossen door gebruik te maken van een 6to4-tunnel of door jouw team de VPN ook via IPv4 te laten hosten.
Moraal van het verhaal:
Orange AUB, fix IPv6!!!!!!
Groetjes
@MBmain1 een goedemiddag.
Ik werk ook met VPN op Windows en Android en nergens last van, ook niet in Nederland.
Bij sommige officiële sites zoals ziekenhuis moet ik hem wel even uitzetten.
Ja ik had ook nooit problemen bij de andere provider. Het is sinds de nieuwe aansluiting bij Orange (nieuwe modem). Daar zal het probleem zitten veronderstel ik.
A shot in the dark, @MBmain1 en/of @Sam5
Zet je modem eens in public IP en niet in CGN
LiveBox Cable - CGN desactiveren