annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verbeteren verbinding

Topic gestart op: 09-10-23 04h44

Antwoorden: 4 antwoorden

Reynaerttine
Gewaardeerd verkenner

Verbeteren verbinding

Door slechte ontvangst, zowel WiFi als 4G, kocht ik 2 jaar terug een Wi-Fi Mesh (toch wel ± 100€). Die dekt in mijn appartement nog niet altijd alle ruimtes helaas.

Ook met 4G massa's problemen. Na contact met de technische dienst, die vanop afstand testen uitvoerde terwijl ik actief op mijn gsm bezig was, was het onmiddellijk duidelijk voor hen dat er idd grote verbindingsproblemen waren en er werd me direct een femtocel toegestuurd. 

Helaas ondervind ik nog steeds problemen, wat kan ik nog meer doen om dit te vermijden? Woon hier sedert maart 2022, heb een Love Pack Trio, betaal al ruim een jaar dus, maar 3/4 van die periode waren er problemen. Ik ben invalide, dus voltijds thuis. Ik wens dus ook voltijds gebruik te kunnen maken van mijn abonnement.

Labels (2)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Cdt24801
Wijze
Wijze

Is uw FTC correct aangesloten en werkt hij goed? De vier witte ledjes moeten permanent vast branden. Dat er af en toe eentje pinkt is niet erg, maar doorgaans moeten ze dus alle vier vast branden.

Dan heb je vol signaal EN 4G in een straal van een tiental meter rond het zendertje. Soms iets meer wanneer er geen hindernissen (muur, deur ..) zijn.

Het is dus zaak van die FTC goed te plaatsen, namelijk in de omgeving waar je het vaakst bent en er geen goede WIFi is.

EDIT: de FTC zelf moet natuurlijk steeds met een UTP kabel verbonden zijn met uw router. Anders gaat het niet werken hé 😉

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@Reynaerttine 

Ten eerste een femtocell geeft je geen verbetering voor je wifi. Deze zal er enkel voor zorgen dat je beter ontvangst hebt voor je gsm dat je kan bellen. Ook dat geeft geen 100 % zekerheid want je dient die wel in de ruimte te zetten daar waar jij het meeste bent. Zet je die bijvoorbeeld in de keuken maar je bent altijd in de living dan zal je natuurlijk al wel kunnen raden dat je gsm moeilijker verbinding er mee maakt.

Wel kan helpen om eventueel VoWifi aan te zetten op je toestel ( moet je toestel dit wel ondersteunen ). Op die manier kan je bellen via wifi en dat kan ook al een flinke verbetering brengen.

Ten tweede je wifi , hoeveel torentjes heb je voor je Mesh wifi ? Want je dient wel  voldoende torentjes te hebben om ook maar te spreken van Mesh wifi. Lees zeker dit topic eens door hoe je Mesh wifi correct kan gebruiken.



 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Reynaerttine
Gewaardeerd verkenner

De mesh is met kabel op ingebouwde ethernet poort aangesloten. Unit 2 staat 5 à 6 meter verder en de derde unit nog eens 5 meter verder.

Klopt het dat 4G en 5G verstoord kunnen worden door veel lawaai en trilling? Ik ondervind namelijk veel problemen als tijdens spitsuur enorm veel vrachtwagens passeren en mijn raam aan de straatkant open staat. Dat is op een grote meter van beide units (mesh en femto) 

Femtocell hangt in living naast hoofdunit mesh, met kabel verbonden. Meestal branden alle lichtjes idd, maar af en toe gaan die wel uit. Weet niet waarom.

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Ik woon aan een drukke straat maar toch nog geen hinder van druk verkeer dat impact heeft op mijn signaal.

Wanneer uw FTC in de living staat zou je probleemloos in heel de living zowel gewoon telefoonsignaal alsook 4G moeten hebben. Tenzij uw living immens groot is, maar dat zal wel niet in een appartement ...

Je kan de goede werking van de FTC eens testen door uw eigen mesh eens uit te zetten en dan in de living rondgaan met de foon. Heb je dan overal in de living goed gewoon signaal EN goede 4G?

In principe zouden uw WIFi en uw FTC elkaar niet mogen storen, ... maar je weet nooit ... Vandaar die test. Bovendien weet je dan ineens of de FTC ook effectief zijn werk doet. Tussen haakjes, je zou ook gewoon de WIFi op de foon kunnen afzetten maar dat is niet helemaal hetzelfde als de mesh uitschakelen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen