annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verbeteren verbinding

Topic gestart op: 09-10-23 04h44

Antwoorden: 7 antwoorden

Reynaerttine
Gewaardeerd verkenner

Verbeteren verbinding

Door slechte ontvangst, zowel WiFi als 4G, kocht ik 2 jaar terug een Wi-Fi Mesh (toch wel ± 100€). Die dekt in mijn appartement nog niet altijd alle ruimtes helaas.

Ook met 4G massa's problemen. Na contact met de technische dienst, die vanop afstand testen uitvoerde terwijl ik actief op mijn gsm bezig was, was het onmiddellijk duidelijk voor hen dat er idd grote verbindingsproblemen waren en er werd me direct een femtocel toegestuurd. 

Helaas ondervind ik nog steeds problemen, wat kan ik nog meer doen om dit te vermijden? Woon hier sedert maart 2022, heb een Love Pack Trio, betaal al ruim een jaar dus, maar 3/4 van die periode waren er problemen. Ik ben invalide, dus voltijds thuis. Ik wens dus ook voltijds gebruik te kunnen maken van mijn abonnement.

Labels (2)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
streulma1987
Aspirant verkenner

Dag Tine,

Ik zou graag vrijblijvend en zonder kosten eens willen langs komen om het probleem te kunnen bekijken en oplossen. Ik optimaliseer graag netwerken en ben daar voor familie en mijzelf thuis ook soms mee bezig.

Ik ben wel van de regio Gent, maar kan me gerust verplaatsen met de trein.

Contacteer me gerust vrijblijvend.

Ik erger mij er ook aan als anderen problemen ondervinden...

0 pluimen
Reynaerttine
Gewaardeerd verkenner

Hey gaat van kwaad naar erger. Sommige dagen werkt echt niets. Zit je gezellig TV te kijken, krijg je plots "geen netwerkverbinding".

Mijn smartphone staat zo ingesteld dat die bij geen of slechte WiFi automatisch over moet schakelen naar 4G maar daar hapert ook wel af en toe iets. 

Gisteren was ik online mijn boodschappen aan het ingeven om te laten leveren, plots "kan geen verbinding maken met de server". Vorige week moest ik mijn apotheek verwittigen om voorraad medicijnen aan te vullen, niets leek te werken. Ja, uiteindelijk wel, als ik in het midden van de parking ging staan bellen. Vanmorgen moest een dringend telefoontje maken, kreeg ik de melding "kan geen noodoproep doen",...

Al ruim 2 jaar opnieuw Orange klant geworden, maar heb het me al ferm beklaagd. Al 2 jaar mijn Love Trio -pack netjes betalen, maar netjes gebruiken... ik word er moedeloos van

0 pluimen
Jantje1959
Aspirant verkenner

Geen angst, je bent niet de enige die problemen heeft. De oorzaak is dat men bezig met de netwerken aan te passen. Die aanpassingen gebeuren echter zonder dat de ingenieurs rekening houden met de gevolgen voor de klanten.

Maar wees blij, Telenet heeft al meerdere jaren problemen met hun netwerken die ze maar niet opgelost krijgen. Die van Orange slechts tijdelijk voor een paar dagen.

En houd er ook rekening mee, dat als er veel ijzer in de bouw van je appartement steekt, die de radio en telefonie verbinden zeer zwaar stoort. Zeker met dit natte vochtige weer.

Dit probleem kan je enkel oplossen door binnen een tussenzender/ontvanger te plaatsen met een antenne buiten je appartement.

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Is uw FTC correct aangesloten en werkt hij goed? De vier witte ledjes moeten permanent vast branden. Dat er af en toe eentje pinkt is niet erg, maar doorgaans moeten ze dus alle vier vast branden.

Dan heb je vol signaal EN 4G in een straal van een tiental meter rond het zendertje. Soms iets meer wanneer er geen hindernissen (muur, deur ..) zijn.

Het is dus zaak van die FTC goed te plaatsen, namelijk in de omgeving waar je het vaakst bent en er geen goede WIFi is.

EDIT: de FTC zelf moet natuurlijk steeds met een UTP kabel verbonden zijn met uw router. Anders gaat het niet werken hé 😉

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen