annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

VoLTE en VoWiFi ondersteuning Google Pixel 2

Topic gestart op: 23-03-19 17h20

Antwoorden: 13 antwoorden

Huberto
Ervaren verkenner

VoLTE en VoWiFi ondersteuning Google Pixel 2

Hallo,

Ik had voreger een chinese Xiaomi Mi6 die niet op jullie lijst staat maar bellen via Wifi en LTE werkte zonder probleem. 

Ik heb net een top toestel van Google gekocht - de Pixel 2 en met deze toestel werkt VoLTE en VoWiFi niet.

Ik vraag me af hoe komt het dat het met de chinese toestel werkte maar met bekende Google toestel niet...

 

Op jullie site staat dat de lijst van ondersteunde toestellen in de toekomst nog zal worden aangevuld. Hebben jullie reeds enig idee wanneer dit gaat gebeuren voor Google toestellen?

Alvast bedankt

Labels (3)
0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
Huberto
Ervaren verkenner


@Cdt24801  schreef:

En zo zijn er nog factoren. Los van het merk moet een Android foon om compatibel te zijn bvb minstens versie 8.0.0 hebben


Dat weet ik wel. Maar Pixel 2 is een toestel van Google die alle updates als eerte krigt. Ik zit nu op 9.0 Pie maar met 8.1 Oreo werkte VoLTE en VoWiFi ook niet. Ik kan nog naar Android Q beta upgraden maar ik denk dat het probleem ligt ergens anders...

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Huberto  zoals ik al eerder zei het ligt bij Orange wanneer deze uitrol komt. Het kan dan in uw geval perfect aanstaan of beschikbaar zijn op het toestel maar dan is het aan Orange dit te activeren. Heb vandaag nog een nog gezien op mijn toestel dat ik van Telenet de beschikking heb van VoWifi en VoLte maar het is niet actief. Ik wacht dus op een activering van Telenet hiervoor. Van Orange heb ik de activering al en staat dus ook actief.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Huberto
Ervaren verkenner


@patrick2  schreef:

@Huberto  zoals ik al eerder zei het ligt bij Orange wanneer deze uitrol komt. Het kan dan in uw geval perfect aanstaan of beschikbaar zijn op het toestel maar dan is het aan Orange dit te activeren. Heb vandaag nog een nog gezien op mijn toestel dat ik van Telenet de beschikking heb van VoWifi en VoLte maar het is niet actief. Ik wacht dus op een activering van Telenet hiervoor. Van Orange heb ik de activering al en staat dus ook actief.


Ik hoop dat dit in mijn geval hetzelfde zal zijn en Orange activeert beide functies zonder onnodige vertraging 😉

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Huberto  ik hoop met u en iedereen eigenlijk mee dat deze technologie zo vlug mogelijk op veel toestellen kan worden geactiveerd. Vandaag de dag zijn huizen goed geisoleerd en het bereik is daarom ook niet wat het is in veel huizen , kijk dan al naar mezelf. Maar ja zoals ik ook uit ervaring weet is dat de providers niet snel zijn hiermee en dat is eigenlijk wel jammer. Persoonlijk vind ik het een hele uitvinding en oplossing om het bereik te optimaliseren maar jammer dat de uitrol ervan zo traag is. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Huberto
Ervaren verkenner


@patrick2  schreef:

@Huberto  ik hoop met u en iedereen eigenlijk mee dat deze technologie zo vlug mogelijk op veel toestellen kan worden geactiveerd. Vandaag de dag zijn huizen goed geisoleerd en het bereik is daarom ook niet wat het is in veel huizen , kijk dan al naar mezelf. Maar ja zoals ik ook uit ervaring weet is dat de providers niet snel zijn hiermee en dat is eigenlijk wel jammer. Persoonlijk vind ik het een hele uitvinding en oplossing om het bereik te optimaliseren maar jammer dat de uitrol ervan zo traag is. 


Ja, ik ben helemaal mee eens. Goede isolatie, drukke gebieden in grote steden of populaire locaties, kleine dorpen ver van Orange masten... Daar VoWiFi is zeker nodig. Maar ook de grootste voordeel in het geval van VoLTE - zeer goed hoorbare verbetering van de kwaliteit van de gesprekken (HD Voice). Hopelijk zal Orange beide technologieën snel actievieren voor alle toestellen die hen ondersteunen. Volgens mij zal VoLTE en VoWiFi  voor een aanzienlijke verbetering van de kwaliteit en beschikbaarheid van Orange-diensten zorgen, wat een directe invloed op de klanttevredenheid zou hebben. En een tevreden klant kan veel nieuwe klanten brengen 😉

Leden met de meeste pluimen