annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

WAN blocking optie

Topic gestart op: 30-04-20 10h14

Antwoorden: 4 antwoorden

GBA
Aspirant verkenner

WAN blocking optie

Hallo,

Wij zijn ondertussen een goeie 6 weken klant bij Orange voor internet en TV. Na de installatie van de modem liep ik de settings na en zag al direct dat de firewall niet aan stond. Direct opgezet natuurlijk maar vind ik niet zo goed dat die default niet aan staat. In de Siligence modem vind ik ook nog een optie WAN blocking. Deze staat default ook af. Weet iemand wat deze functie doet?

 

Guy

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
patrick2
Wijze
Wijze

@GBA  de WAN is de openbare kant van je internet / router. Met een WAN verbinding kan je eventueel via grotere afstanden verbindingen delen , vergelijk het ongeveer met een VPN connectie. Dus om je vraag te beantwoorden als je deze uitzet kan je dus geen verbindingen maken vanop afstand. Denk aan een server of iets dergelijks. Maar je hoeft die instellingen niet aan te passen want je gaat er niks van merken.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


GBA
Aspirant verkenner

Bedankt voor je antwoord. Als ik servers van buiten wil bereiken, de wan kant, heb ik toch de port mapping functie? Waarom dan nog de extra WAN blocking optie? Wat doet die meer dan port forwarding niet te gebruiken? Ik ben sowieso niet van plan interne machines extern bereikbaar te maken. Beidt die WAN blocking extra beveiliging? Als ik bijvoorbeeld van buitenaf ping naar het extern ip adres van mijn modem, dan antwoord die gewoon. Ik wil dit alles gewoon af hebben.

Guy

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@GBA  ja je hebt poort forwarding maar dat is veel gevoeligers ook voor hackers. Je kan via poort forwarding van poort naar poort en kan je op die manier communiceren. Bij een WAN configuratie doe je het via een IP adres en meestal is dat hetzelfde IP adres. Het is ook de communicatie die je hebt met Orange. Orange communiceert ook via WAN. En aangezien Orange via WAN communiceert zou ik de WAN niet uitzetten. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@GBA 

WAN Blocking - Prevents Internet Control Message Protocol (ICMP) pings to the Wide Area Network (WAN) side of the router.

Het is bijgevolg een bijkomende veiligheid tegen hacking. Zet het eens aan zie wat er gebeurt. Is er niks dat niet meer werkt laat het dan gewoon aanstaan. En anders zet je het weer af. Je kan er niks mee misdoen om dat te proberen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen