annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi booster geel pinken vanacht

Topic gestart op: 28-03-24 10h04

Antwoorden: 6 antwoorden

MattyVdM
Ervaren verkenner

Wifi booster geel pinken vanacht

OPGELOST

Goedemorgen.

 

deze nacht is men wifi booster op de slaapkamer beginnen geel knipperen. Na een kleine 2 uur was dit weer gedaan. De booster is rechtstreeks met de modem verbonden via ethernet cat 5e.

de wifi is blijven werken.

 

wijst dit op een update?

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Proximulantis
Leidende verkenner

Ik kan je nu van antwoord dienen :-).

Via het admin paneel van de ap (aanmelden via IP adres) Ben ik naar de status van een treffende ap gaan kijken en daar stond onderaan het volgende:

 

Scherm­afbeelding 2024-03-28 om 17.20.23.png

 

Herstart oorzaak staat UPGRADE.
Dus je vermoedens zullen correct zijn ;-).

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
Beard03
Aspirant scout

Mogelijk wijst dit op een update of een storing die er na verholpen werd

Josette
Wijze
Wijze

@MattyVdM goedemiddag,

dat zou kunnen, of een kleine stroomonderbreking.

Fijne dag.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Proximulantis
Leidende verkenner

Het kan zijn dat dit te maken heeft dat je modem aan het updaten is of of de Accespoint.
Ik heb dit zelf al voorgehad met 2 ap's 1 met een cat6 verbonden rechtstreeks aan de modem en 1 verbonden met wifi.
Echter hielden ze niet op met knipperen (ook niet na 3 dagen).

Na aanmelden in de admin van de modem zag ik wel dat de toestellen verbonden waren.
Een simpel herstart van de accespoints was voldoende om het knipperen te stoppen.

Dus echt een uitsluitsel of dit te maken heeft met een update kan ik niet echt bevestigen.
Ook vind ik hier enkel op de hulp pagina van orange terug dat het toestel klaar is om te verbinden bij het knipperen van het oranje lampje.
Maar verder geen info: https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet-home-internet/hoe-internetprobl...

  • Opmerking: het controlelampje is standaard uit. Met andere woorden, als je WiFi booster onder spanning staat, is deze led uit om aan te geven dat alles oké is. De bedoeling is om op die manier de lichtvervuiling te verminderen.
  • Als je je booster inschakelt, begint de led als volgt te branden:
  • - 1 – Uit (+/- 4 seconden)
  • - 2 – Brandt geel (+/- 8 seconden)
  • - 3 – Lichtgeel (+/- 15 seconden)
  • - 4 – Knippert snel geel (+/- 30 seconden)
  • - 5 – Knippert traag geel (+/- 60 seconden)

  • In dit stadium is je repeater klaar om te worden gekoppeld aan de Livebox als dat nog niet is gebeurd.

  • Als de repeater al gekoppeld is, kan het tot drie minuten langer duren om volledig opnieuw te verbinden met de modem.
  • - 1 – Knippert groen/geel – de booster is niet (meer) gekoppeld aan de Livebox (je modem)
  • - 2 – Brandt groen – de booster is gekoppeld en optimaal gepositioneerd
  • - 3 – Brandt geel – de booster is gekoppeld en staat op een aanvaardbare plaats
  • - 4 – Brandt rood – de booster is gekoppeld en niet optimaal gepositioneerd
  • - 5 – Knippert rood – de booster kan niet worden gekoppeld aan de Livebox tijdens de installatieprocedure (booster buiten dekkingsgebied)

  • Opmerkingen:
    - Led uit = de booster is gekoppeld (of geen voeding).
    - Rood knipperen kan ook betekenen dat er een WPS-procedure voltooid is zonder dat er apparaten op de wifi zijn toegevoegd. (Zie volgende stap)

 

MattyVdM
Ervaren verkenner

@Proximulantis Die info had ik inderdaad ook gevonden over de LED status. Zullen het voorlopig op een update houden want voor de rest werkt hij perfect

Leden met de meeste pluimen