annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zijn er "cord cutters" in de zaal?

Topic gestart op: 24-08-19 15h44

Antwoorden: 8 antwoorden

markpeeters
Aspirant scout

Zijn er "cord cutters" in de zaal?

Graag had ik ervaringen gehoord van mensen die geen kabel aansluiting meer hebben en TV kijken via internet en bv. Apple TV.

Ik kijk zo al niet veel TV en het aanbod, VRTNU, Netflix, YouTube, Stievie lijkt mij voldoende. En, een kabelabonnement vind ik vrij duur. (+/- 30 euro bij Telenet)

Voorlopig nog Telenet (TV en internet) en Proximus (gsm)

Overweeg de overstap naar Orange Love DUO (internet en gsm)

Alle ervaringen en tips meer dan welkom.

 

Labels (3)
8 ANTWOORDEN 8
thomiwilli
Gewaardeerd verkenner

Ik wacht nog op een GoPlay & VRT Nu Smart TV app om écht de TV box buiten te gooien. Of een Vlaamse NLZiet, want TV Vlaanderen vind ik maar niks (oubollig, slechte replay, duur, ...). 

0 pluimen
lipoon
Ervaren verkenner

TV Vlaanderen Live is een beter Online Tv abonnement omdat er meer interessante thema zenders te krijgen zijn en er is keuze van verschillende pakketten

0 pluimen
AlexandraW
Moderator
Moderator

Hey @markpeeters 

6 maanden lang heb ik de "cord gecut" ik stream alles gewoon rechtstreeks op mijn smarttv of ChromeCast.
Apps zoals Stievie zorgen ervoor dat je nog live tv kan kijken op bepaalde zenders.
Bovendien, kan je naar elke website surfen, vier.be, vtmgo.be, mtv.be en ook daar kan je alle programma's gratis kijken.
Het enige wat je moet doen is een account aanmaken. 

Verder heb je inderdaad ook nog gewoon betalende apps, zoals Netflix en Amazon Prime die ik gebruik.

Ik heb nu terug digitale tv er bij genomen, omdat ik soms het gevoel had dat ik het "zappen" op zondag wat mistte. 
Eerlijk gezegd, ik kijk gewoon nog steeds geen tv meer, dus deze optie ga ik opnieuw schrappen. 

Ik kan het gebruik van LOVE Duo zeker en vast aanraden als je toch constant programma's opneemt of geen tv kijkt.

Groetjes
Alexandra
Nieuw stamlid

Surfer
Ervaren genezer

Er is voor elk wat wils.

De reden van kabelknipper is, dat je direct op het internet kan met bijv. de Flybox (internet@home). Direct aansluiten en surfen (of tv kijken), zonder dat er een tevhnieker langs moet. Een nadeel is, een lagere snelheid.

En tip die ik kan meegeven, mocht tv via internet zien, is om je eerst in te loggen bij alle zenders op je gsm. Maar ingelogt te blijven en via chromecast kan je tv kijken. Het zappen gaat sneller en dat is heel handig, met of zonder Stievie.

Als je toch echt TV wilt zien en niet je elke keer inloggen, dat is er Tadaam (https://www.tadaam.be/).

Er zijn nu meer zenders en wij volgen de ontwikkelingen op de voet, totdat het een volwaardig produkt is.

Dusja, voor elk wat wils.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen