annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

internet in kamer

Topic gestart op: 12-12-20 14h43

Antwoorden: 5 antwoorden

Felix791
Aspirant verkenner

internet in kamer

OPGELOST

Mijn modem zit in de linker onder hoek aan de voorkant van het huis en mijn kamer is de rechter bovenhoek aan de achterkant. Logisch dus dat ik hier geen goede verbinding heb. Ik heb een powerline van een vriend geleend (een vrij oude) en deze werkt wel ,maar geeft verschrikkelijk traag internet (zo'n 2mbs). Later heb ik een extender aangeschaft deze kon ik niet in mijn kamer plaatsen want die is te ver weg van de modem dus moest die halverwege in de gang. Deze werkt onregelmatig: soms geeft hij goede snelheden en kan ik er mee gamen, maar soms ook zeer slechte en heb ik 200 ping. Ook merk ik dat de prestaties van het oorspronkelijke netwerk verzwakken als deze in gebruik is. Zou mesh wifi een goede oplossing zijn of kan het dat de powerline niet (goed) werkt omdat de elektriciteit bedrading verouderd is en zou het mesh internet dan ook niet goed werken? En als we 3 modules hebben kan ik er dan 1 in mijn kamer zetten of moet deze dan weer in de gang en geeft die ook onregelmatige snelheden. Weet iemand dit of zijn er voorstellen voor andere oplossingen? Alvast bedankt.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Felix791  voor een AP heb je eigenlijk maar één stopcontact nodig en dat is om je AP te voorzien van stroom meer niet. Van daaruit kan je dan een kabel leggen naar je pc ook geen probleem. Maar om die AP werkend te krijgen is die met een kabel verbonden aan je modem en dan moet je kunnen realiseren. 

Betreft mesh wifi dat moet je kijken of het ook daadwerkelijk kan in die driehoek. Ik heb mijne in de driehoek kunnen plaatsen en dat werkt perfect kan ik je zeggen. Heb het hele huis gedekt nu met wifi en overal verbinding. Aan de mesh modules kan je ook bekabelde verbindingen maken dus dat is wel een voordeel. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
patrick2
Wijze
Wijze

@Felix791  om een goede internet verbinding in je eigen kamer te hebben zijn er verschillende mogelijkheden. Natuurlijk voor gaming is het net even iets anders en vraagt een zwaar gaming spel een goede verbinding en die is enkel haalbaar met een rechtstreekse kabel. Maar als ik je situatie bekijk en lees zou een kabel niet echt tot de mogelijkheden bestaan gezien de verre afstand. 

Een Mesh systeem zie ik niet direct zitten want dat systeem is er voor gemaakt om grotere oppervlakken te voorzien van wifi. Zal niet zeggen dat het niet werkt want het kan wel perfect werken , zelf heb ik een Mesh wifi systeem en heb overal goede wifi. Maar voor het geen waar het bij mij thuis is voorzien is niet voor zware gaming. Mesh zal je ook altijd in een soort drie hoek moeten kunnen gebruiken. Je hebt de hoofdmodule , tweede module en je derde module. Je twee module moet de hoofd module zien en de derde module en je derde module moet de hoofd module zien en de tweede module. Maar de hoofdmodule moet ook weer je derde module zien. Je hebt dus het driehoek effect en dan werkt je Mesh wifi pas correct. 

Mijn vraag zou zijn wat voor gaming is het op de pc of een spel console? 

Powerlines zou je in jou situatie kunnen gebruiken maar je elektriciteit net moet wel goed in orde zijn anders ga je problemen ondervinden.  Ook de powerlines zelf mogen niet aangesloten zijn op een verdeel stekker dus alles moet ook rechtstreeks verbonden zijn op het net. Zware apparaten er tussen die dus in het zelfde net zitten kunnen je internet zwaar verstoren. 

Eventueel kan je ook eens zien of een AP ( Acces Point ) een oplossing kan zijn. Die kan je ook plaatsen op de boven verdieping en eventueel van daaruit met een kabel verbinden naar je eigen kamer. 

Houd er altijd rekening mee dat als je eender welk apparaat er tussen zet om je internet beter te maken dat er vanuit de modem het beste altijd een kabel is naar dat betreffende apparaat. Ook de plaatsing ervan is hier heel belangrijk omdat je toch een afstand hebt die overbrugt dient te worden. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Felix791
Aspirant verkenner

Ik speel op pc.

Powerline zal niet lukken aangezien ik in mijn kamer maar 2 stopcontacten heb die achter kasten staan en ik dus alleen verdeelstopcontacten heb.

Ik veronderstel dat het zelfde geld voor mesh en een AP of kun je deze wel in een verdeel stopcontacten steken. In principe kan ik wel een driehoeks structuur creëren en had gezien dat je ook een ethernet kabel vanaf deze modules kunt laten komen die dan wel goede snelheden voor gamen geven.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Felix791  voor een AP heb je eigenlijk maar één stopcontact nodig en dat is om je AP te voorzien van stroom meer niet. Van daaruit kan je dan een kabel leggen naar je pc ook geen probleem. Maar om die AP werkend te krijgen is die met een kabel verbonden aan je modem en dan moet je kunnen realiseren. 

Betreft mesh wifi dat moet je kijken of het ook daadwerkelijk kan in die driehoek. Ik heb mijne in de driehoek kunnen plaatsen en dat werkt perfect kan ik je zeggen. Heb het hele huis gedekt nu met wifi en overal verbinding. Aan de mesh modules kan je ook bekabelde verbindingen maken dus dat is wel een voordeel. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Felix791 

Wanneer je toch mesh overweegt, denk dan goed aan die driehoek. Dat kunnen meerdere driehoeken zijn. Daarvoor heb je natuurlijk meerdere stations nodig.

Het minimum is drie stations. Bij het systeem van Orange zelf telt de router niet mee, die zijn WiFi wordt uitgeschakeld. Die stations kunnen WIFi of bekabeld verbonden zijn om hun signaal binnen te krijgen, maar elk station moet via WiFi minstens twee andere stations kunnen bereiken.

Vermits linksonder en rechtsboven elkander niet kunnen bereiken via WiFi zal je al met minimaal vier toestellen moeten werken. Misschien zelfs vijf, afhankelijk van de isolatie van uw woning. Wanneer je die investering doet zal je wel in geheel de woning goede WiFi hebben.

Veel succes 😉

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen