Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 02-05-20 16h53
Antwoorden: 34 antwoorden
beste mensen,
Kan vowifi Orange worden geactiveerd op een oneplus 8 ?
vriendelijke groeten
Dimitri
@satsurfer ga je dan toch even de uitleg moeten geven waarom bepaalde toestellen niet of wel worden ondersteund.
VoWifi is iets wat de fabrikant op hun toestel kan zetten door een update of die kan de fabrikant er zelfs afhalen. Om deze techniek toe te passen moet de provider samen werken met de fabrikant om het te ondersteunen. Iedereen denkt en zegt het is aan de provider die ondersteunen dat niet maar kunnen dat makkelijk. Maar niks is minder waar er moet ook een goedkeuring komen , een samenwerking met de fabrikant om dit te activeren. Als de samenwerking er is zal de provider het activeren.
Dit is iets waar niemand geen rekening mee houd , iedereen denkt hier veel te simpel over maar zo simpel is het niet. Proximus heeft met geen enkele fabrikant een samenwerking want die ondersteunen het gewoon weg niet. Dus onthoud dit zeker wat ik nu heb gezegd. En er is geen andere uitleg voor en ook geen andere reden want anders zou Orange echt wel meerdere modellen ondersteunen.
@satsurfer de samen werking met One plus zal wel komen voor de ondersteuning. Het zal enkel wachten zijn wanneer de fabrikant mee akkoord gaat. Dat het softwarematig op het toestel zit dat kan maar dat wil niet zeggen dat Orange samen werkt met hun. De enige reden waarom het bij Proximus wel werkt is dat Proximus een exclusief contract heeft voor een samenwerking want ze verkopen ook die toestellen en Orange verkoopt de toestellen ook niet. Dus zou gewoon wachten of het er van gaat komen want het kan ook zijn dat het er niet van komt. En ik denk dat het zo is ,maar ben niet zeker , dat je de toestellen die je verkoopt er mee op kan activeren. Dat zijn contracten die de providers hebben met de fabrikant.
@Anonymous je kan altijd eens de klantendienst bellen of er de mogelijkheid deze optie te activeren. Normaal gezien is er een lijst met beschikbare toestellen waar je VoWifi en VoLte op kan gebruiken. Je kan ook het Webcare team vragen dan moet je niet aan de lijn wachten en stuur je dus via Messenger of Twitter.
https://www.orange.be/nl/netwerk/vowifi
Deze link brengt je tot de beschikbare toestellen.
zelfs de s20 staat er nog niet bij 🙂
@Anonymous dat klopt maar het zal wel werken op dat toestel. Zoals ik al reeds heb aangehaald het zou kunnen dat het wel actief gemaakt kan worden. Daarom eens contact opnemen met de klantendienst of het Webcare team.