annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

portforward werkt ineens niet meer

Topic gestart op: 16-11-23 14h05

Antwoorden: 4 antwoorden

zakaria712
Aspirant verkenner

portforward werkt ineens niet meer

Een paar maanden geleden had ik een poort opengezet om een game te spelen (astroneer) met een vriend. Ik kom een week geleden erachter dat de poort niet meer open staat. Heb ondertussen alles geprobeerd maar elke poort dat ik open zet blijft dicht. Technische dienst vertelt me net dat ze me niet kunnen helpen.

Wat hoor ik nu te doen? veranderen van provider?

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Skyrim
Ervaren verkenner

Goedemorgen Zakaria 🙂
Misschien dat de volgende tips u op weg kunnen helpen.

  1. Dubbel controleren van poortnummers:
    Zorg ervoor dat de gebruiker de juiste poortnummers heeft geopend die nodig zijn voor het spel (in dit geval Astroneer). Controleer ook of er geen typefouten zijn gemaakt.

  2. Firewall-instellingen:
    Controleer of de firewallinstellingen op de router of op de computer geen ongewenst verkeer blokkeren. Het kan zijn dat de firewallinstellingen zijn gewijzigd sinds de laatste keer dat de poort succesvol is geopend.

  3. IP-adres van de computer:
    Zorg ervoor dat het interne IP-adres van de computer waarop het spel wordt gespeeld, niet is gewijzigd. Als het IP-adres is gewijzigd, moeten de poorten mogelijk opnieuw worden geopend voor het nieuwe IP-adres. Mocht u VPN gebruiken, zet deze dan even uit om te kijken of dat verschil uitmaakt.

  4. Router firmware-update:
    Controleer of er een firmware-update beschikbaar is voor de router. Soms kunnen verouderde firmwareversies problemen veroorzaken met het correct openen en doorsturen van poorten.

  5. Internetproviderbeperkingen:
    Sommige internetproviders blokkeren bepaalde poorten kunnen om de veiligheid te waarborgen. In dat geval kunt u contact opnemen met de Orange om te informeren of er beperkingen zijn opgelegd.

  6. NAT-instellingen (Network Address Translation):
    Controleer of de NAT-instellingen op de router correct zijn geconfigureerd. In sommige gevallen kan het nodig zijn om de NAT-modus te wijzigen, bijvoorbeeld van strikt naar gematigd.

  7. Router resetten:
    Als laatste redmiddel kan de gebruiker overwegen de router terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en de poorten opnieuw te openen. Let op dat hiermee alle aangepaste instellingen op de router worden gewist.

    Hopelijk helpen deze stappen u op weg en kunt u weer genieten van een fijn weekend.
0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Technische dienst geeft geen ondersteuning bij openen van ports - zouden nog al wat werk hebben

 veranderen van provider?

Hier zitten alleen klanten, @zakaria712 Van mij mag je

 

zakaria712
Aspirant verkenner

Wat ben ik nu met je reactie?

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Beetje dreigen met weg te gaan - als klant heb ik daar niks aan

Je zult het moeten zoeken - oorzaken kunnen er genoeg zijn

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen