annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Femtocell werkt niet naar behoren?

Topic gestart op: 22-01-19 20h45

Antwoorden: 22 antwoorden

WG5000
Gewaardeerd verkenner

Femtocell werkt niet naar behoren?

Goeiedag,

Op mijn werk hebben we al geruime tijd problemen met de gsm-ontvangst. Telefoongesprekken verlopen soms moeilijk (of quasi onmogelijk) en er moet bijvoorbeeld vaak naar buiten worden gegaan om beter te kunnen bellen. Bizar genoeg staat er wel een network extender.

Nu heb ik vandaag opgemerkt dat zelfs wanneer je een telefoon op 20cm van de network extender legt er toch maar 2 van de 4 streepjes ontvangst aangegeven wordt. Verder of dichter lijkt geen verschil te maken. Daarnaast viel me ook op dat iedereen 4G heeft, terwijl ik dacht dat de femto van Orange enkel 3G ondersteunt?

Mijn vraag: Zou het kunnen dat onze iPhones op het werk verkiezen om te verbinden met een mast (omwille van het feit dat die 4G aanbiedt) en dus de femto links laat liggen? Zoja wat zou de oplossing dan kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de info!

 

Mvg,

 

Willem

Ter info: er zijn op een doordeweekse dag een 20-tal mensen aanwezig en iedereen heeft een iPhone.

Labels (1)
0 pluimen
22 ANTWOORDEN 22
Cdt24801
Wijze
Wijze

@WG5000

De FemToCell is gratis voor particulieren, of je als bedrijf ervoor betaalt zul je aan uw boekhouder moeten vragen Smiley Knipoog

Een 4G versie zal er misschien wel eens komen, maar mijn mening is dat je eerder een VoWiFi / VoLTE compatibel telefoontoestel gaat hebben (de lijst wordt regelmatig uitgebreid), hetgeen toch nog veelzijdiger is.

Wat je Orange eventueel kan verwijten is dat men u niet uitgelegd dat het toestel op 3G werkt en hoe dat af te dwingen. Het toestel zelf zal die twee jaar wel goed gewerkt hebben, alleen, als niemand erop connecteert omdat er voldoende 4G signaal is, ja dan ...

Ikzelf heb dat probleem niet gehad omdat het signaal binnen zo zwak is/was dat er zelfs geen 4G was, mijn foon connecteerde onmiddellijk met de FemToCell.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@WG5000  je moet 4G niet volledig  uitschakelen, enkel Voice over 4G, zie mijn bericht. Voor data zit je dan op 4G totdat er een gesprek is.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@WG5000 tja eerlijk gezegd ben ik er ook over verbaasd om deze instellingen te moeten wijzigen. Nu deze is natuurlijk gratis en NIET betalend. Maar beste zou zijn dat Orange een update gaat doen zodat de toestellen ook de 4G frequentie gaan kunnen ondersteunen. 

Nu voor mij is het een thuis gebruik dus kan er makkelijker mee leven en mee omgaan om eventueel iets aan te passen , voor een bedrijf wat u heeft is dat natuurlijk niet erg handig om elke keer dingen te moeten aanpassen. denk zelf wel dat orange hier ook van op de hoogte is en dat er op den duur verandering gaat moeten komen. 

Er zijn ook Mobile coverage extenders die deze optie wel ondersteunen. Enkel deze toepassingen zijn niet goedkoop maar daarin tegen is wel meer gedekt in het bedrijf zelf , dus een grotere ruimte of beter gezegd oppervlak. Dan gaat er een soort antenne eventueel zeg ik erbij buiten komen op uw dak bijvoorbeeld en daarbij plaatst men dan kleine toestellen binnen om de dekking te garanderen . Maar zoals gezegd hier hangt een prijs kaartje aan vast. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

Hallo @WG5000

De 3G Network Extender voor bedrijven kan tot 16 gelijktijdige verbindingen aan en heeft een bereik van 20 meter.
Sinds begin december ondersteunt Orange Voice over 4G op de iPhone.
Als de 4G ontvangst op het bedrijf slecht of variabel is dan kan je op de iPhone onder Settings -> Mobile Data Options -> Enable 4G op Data (ipv Voice & Data) instellen.
Op die manier gaat je toestel op 3G ipv 4G verbinden voor een gesprek.

Probeer eerst VoWiFi, dat is een betere oplossing.

Settings -> General -> About (even wachten op Carrier Services update Orange B 35.1)
Settings -> Mobile Data -> Wi-Fi Calling on This iPhone
Settings -> Mobile Data Options -> Enable 4G : Voice & Data
herstarten

Als er bovenaan Orange B WiFi (ipv Orange B) verschijnt dan ben je verbonden en gaan de gesprekken over WiFi.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@WG5000

Wanneer je spreekt van een "network extender", bedoel je dan een FemToCell van Orange?

Indien het gaat over een FemToCell, dan maakt het merk van foon niet uit, dat toestel is dan eigenlijk een mini-zendmast in uw ruimte waar hij staat. En ja, het datanetwerk is beperkt tot 3G, dat klopt.

Dus, indien uw toestel 4G aangeeft, is het met zekerheid NIET verbonden met de FemToCell. Branden de vier LEDjes zoals voorzien? Is het toestel officiëel door Orange op die locatie voorzien? Een verhuis op eigen initiatief maakt het toestel ook onbruikbaar ...

Wanneer de FemToCell naar behoren is aangesloten heb je binnen een straal van minstens 10 meter een vol signaal, alle streepjes.

Bovendien, een FemToCell behandelt slechts vier (04) connecties tegelijkertijd .. Als jij spreekt van 20 personen ... ja, dan vallen er d' office 16 uit de boot ...

Maar je spreekt van een bedrijf ... ik heb het over een toestel voor privé gebruik. Misschien bestaat er een andere versie voor bedrijven, dat weet ik niet ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen