annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Netwerk storing

Topic gestart op: 24-06-20 22h25

Antwoorden: 30 antwoorden

Balou
Ervaren verkenner

Netwerk storing

Is nu de 2de keer da dit gebeurd vind da jammer wij moeten op tijd betalen en we hebben een netwerk probleem we zou een keertje niet moeten betalen.en ook ook zeggen sorry mijn bank werkt niet.maar ga opgelost worden.dan zullen ze rap alles afsluiten of een brief sturen om te betalen

Labels (1)
30 ANTWOORDEN 30
POPField
Gewaardeerd verkenner

Ik heb hier enkele reactie gelezen en is echt wel eens de moeite om te lezen.

Ik ben namelijk iemand die bij vele van deze grote storingen van Orange, meestal ook dicht bij betrokken ben, om dit uit te zoeken wat en waar het probleem juist is en om dit weer te herstellen.

Ik heb het dan enkel over het glasvezel netwerk van Orange die in de straten onder de grond liggen.

Voor de storing van vorige week op te lossen was ik bij. Meestal bij dit soort van grote storingen, is namelijk dat deze veroorzaakt zijn door werken in de straat ergens en waarbij ze de glasvezel kabel (of kabels soms) daar beschadigd hebben.

Wanneer de aannemer dan dit niet aan Orange laat weten, dan gaat er enorm veel tijd al verloren om dit op te lossen omdat we nog eerst moeten gaan uitzoeken en metingen moeten uitvoeren om te bepalen wat en waar de kabel beschadigd is. Als je weet dat Orange duizenden kilometers van glasvezel kabels in de grond liggen heeft, dan kun je u wel voorstellen dat we niet direct de juiste plaats te bepalen.

En wanneer we dan de plaats hebben gevonden, dan moet je weten om zo een kabel te herstellen, dat je daar zeker nog eens zeker 6h moet bijtellen.

Het is zo een enorme inspanning die elke operator moet doen, om hun netwerk alle dagen in dienst te houden. Dit is niet zo maar een UTP kabeltje waar je mee bezig bent.

Of nu Telenet of BASE of Proximus beter is dan Orange, dat maak je jezelf alleen maar wijs. Zij hebben net zoals Orange ook dezelfde problemen soms. En ook evenveel op een jaar. Juist nu dat het wel juist spijtig is dat dit  zo kort na elkaar is gebeurd. De kans is wel groot, dat deze storing van gisteren ook nog een uitloper is van de storing van vorige week.

TwonickyII
Veteraan verkenner

Alle respect voor jullie werk,

Maar waar zit dan het probleem....het niet correct weergeven op kaart van de gelegde glasvezel????
Denk het niet...of zou toch niet mogen...
Lig het dan aan de onderaannemers die om kosten te besparen , meestal met goedkope werkkrachten werken?

Ik als klant heb hier geen boodschap aan, dit zijn zaken die met de regelmaat van een klok gebeuren, juist door werknemers die niet eens een deftig grondplan kunnen lezen.

Tot op heden heb ik nog nergens gelezen dat een aannemer die dit veroorzaakt gestraft wordt met een boete....

Het is al te makkelijk om een organisatie die op vlak van coördinatie niet deftig kunnen samen werken als zondebok   aan te duiden.
Ik klaag hier niet jullie werk aan he, want uiteindelijk zijn jullie diegene die alles moeten herstellen.
Ik klaag enkel de laksheid aan waarmee men in België omgaat met zulke materie.  Ik garandeer je dat , moest dit in het buitenland gebeurt zijn , deze aannemer een zware boete boven het hoofd zou gehangen hebben.
Hier wordt alles teveel met de mantel der liefde toegedekt.
Toch bedankt dat we ergens enige uitleg gekregen hebben van wat de mogelijke storing zou kunnen geweest zijn.

0 pluimen
POPField
Gewaardeerd verkenner

Even voor de duidelijkheid, dit soort storingen komen heel zelden voor. En nu zo kort na elkaar, is ZEER zelden. Deze laatste is waarschijnlijk een nasleep van die van vorige week.

Even mijn functie hier uitleggen wat ik juist doe. Wij staan in voor het glasvezel netwerk. Als er een probleem is op het glasvezel netwerk, dan gaat men mij op de hoogte brengen en ik doe dan het nodige om uit te zoeken waar het probleem is en stuur ik de nodige techniekers aan om deze te herstellen.

Normaal zou elke onderaannemer de liggingsplannen van de glasvezel moeten hebben van de werkzone (dat zijn ze zelfs verplicht). Maar je moet ook weten, dat de onderaannemer daar niet manueel een putje aan het maken is. Die zijn daar meestal met zware graafmachines bezig en met zo een machine voelt men dat niet, dat men iets raakt. Een ervaren kraanman kan met een kleine graafmachine dat wel. En als je weet dat glasvezel kabels niet veel moeten hebben...

Wanneer de onderaannemer hun schade niet doorgeeft aan de nodige party en dan vlug gewoon de put dicht maakt, dan kan men daar enkele uren al op winnen, om de storing op te kunnen lossen.

De tijd voor het zoeken en oplossen van een beschadigde kabel is gemiddeld 8h.

Van een storing door een aannemer moeten wij altijd een PV laten opmaken en die zal zich daar moeten voor komen verantwoorden. En zal hij meestal dat ook moeten vergoeden. Het is niet dat je daar niks over leest, dat ze daar niet voor gestraft worden. Een jaar of 25 terug heb ik weet van een schadegeval in Brussel, waarbij er 1 miljoen (Belgische frank toen nog) per uur moest betaald worden, op elk uur dat het netwerk plat lag.

Dit soort storingen die invloed hebben op het volledige netwerk, is ook niet enkel door die kabel dat beschadigd is geraakt. Hier spelen meerdere factoren een rol. Dit komt door een samenloop van omstandigheden waarbij dan die beschadiging van de kabel de doorslag zal gegeven hebben. Want er bestaat natuurlijk ook een backup. Maar blijkbaar moet er ook aan die backup een probleem geweest zijn waardoor het hele netwerk in de problemen is geraakt.

Elke telecom operator heeft spijtig genoeg hiermee af en toe te maken, met problemen op het volledige netwerk. Dit zijn echt rampen voor hun en dit zal ook grondig onderzocht worden, geloof me.

En inderdaad, spijtig dat men niet vlug de klanten op de hoogte brengt als dit zich voordoet. Maar de klanten moeten ook niet verwachten dat Orange er een tijd kan opzetten hoe lang dit zal duren voor het opgelost zal zijn.

En al wie hier een reactie plaatst over dat ze een uur eens geen 3G of 4G verbinding heeft, dat zegt genoeg over wat voor persoon ze zijn.

 

 

 

TwonickyII
Veteraan verkenner

Reactie op:
"En al wie hier een reactie plaatst over dat ze een uur eens geen 3G of 4G verbinding heeft, dat zegt genoeg over wat voor persoon ze zijn."

Ik stel voor dat alvorens je een karakter onderzoek doet ook jij eens bij jezelf nagaat wat voor impact deze zin heeft.
Ik heb duidelijk geschreven dat ik alle respect hebt voor wat jullie gedaan hebben om dit euvel zo snel als mogelijk op te lossen.

En voor een uurtje geen g4 -g3 netwerk  ga ik zeker niet klagen voor een keer, maar niet als het hier over  een periode twee maanden na elkaar het  verschillende dagen betreft.

En dan kan je blijven kakken op het zo gezegd flauw, slecht of welk karakter dan ook.....Normaal is het niet en daar blijf ik bij. Over twee jaar hebben ze heel de straat opengelegd voor hernieuwen rioleringen en  andere nutsvoorzieningen. Wel ik kan je verzekeren , dat er menig keer de werken zijn stil gelegd omdat er onzekerheid was over de juiste plaats van de bekabeling van glasvezel en andere. Maar uiteindelijk altijd de juiste beslissingen genomen en gevonden. Zonder kabelbreuk. Om maar te zeggen dat het ook anders kan.
Dus beste @POPField  voor je een oordeel velt over iemand zijn karakter, ook eens nagaan hoe de persoon in kwestie onder deze omstandigheden de nodige problemen gehad heeft, net zoals jullie om ze op te lossen. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen