annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Onstabiel thuisnetwerk

Topic gestart op: 28-08-19 18h43

Antwoorden: 3 antwoorden

Yackim
Aspirant verkenner

Onstabiel thuisnetwerk

Beste, 

Ik ben sinds een maand overgeschakeld van telenet naar orange en ondervind helaas problemen met ons thuisnetwerk.

Als ik boven via mijn mobiele telefoon youtube video's bekijk, dan moet hij op de zoveel tijd bufferen en het is vooral toen dat het is beginnen opvallen. 

Ons WiFi netwerk vertoond af en toe gewoon drops in onze downloadsnelheid. Op mijn mobiele telefoon staat ook de courante snelheidsverbinding ook altijd aan, uitgedrukt in bytes, kilobytes of megabytes en ook daar zie je vooral het probleem.

Het ene moment haalt hij gerust 4-5mb binnen waarbij de videos mooi buffert of artikels snel laadt, en dan plots dropt deze verbinding naar bytes. Het bufferen duurt dan echt gigantisch lang.

Pieken in het bufferen is ergens een normaal gedrag omdat een video altijd in partities wordt gebufferd, maar van zodra hij weer moet beginnen bufferen blijft hij gewoon steken op bytes. Alsook gewoon surfen lukt dan niet meer. De download bandbreedte valt dus gewoon weg, ook al houdt de verbinding met de modem stand. 

WiFi aan en af op mijn toestel is de snelste manier om dit op te lossen. Ik dacht eerst dat het aan het toestel lag, maar van zodra ik mij verplaatste tot aan de modem zelf ondervindt ik geen problemen. Met ons telenet netwerk hadden we ook helemaal geen problemen. 

Als ik zelf mijn probleem dan lees dan klinkt dit meer als een locatieprobleem vanuit de kamer waar ik de video's normaal bekijk, maar die is werkelijk nog op geen 10m van mijn modem verwijdert. En dan verwacht ik een slecht signaal, maar het een moment werkt alles perfect, en het andere valt de downloadsnelheid weg. De verbinding met modem blijft maar vertoond soms een uitroepingsteken wat wijst op 'geen internettoegang'.

Aangezien we in een rijhuis wonen en er op bepaalde kanalen veel verkeer zit, heb ik eerste gescand en een kanaal gekozen waar quasi geen verkeer op zit..

Ik weet niet wat ik verder nog kan doen om dit probleem te verhelpen.. 

Iemand raad? 

Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Yackim 

Bij onvoldoende WiFi signaal op een verwijderde locatie (10 m met binnenmuren kan genoeg / teveel zijn) helpt een AP (via UTP) te plaatsen of desnoods een WiFi powerline set.

Een repeater valt af te raden, dat werkt zelden goed.

Noteer ook dat als je in de 5 GHz band werkt de afstand snel te groot wordt, zeker als er hindernissen zijn. De 2,4 GHz band is weliswaar trager maar gaat wel verder en vlotter door hindernissen. Dus, wanneer je momenteel in de 5 GHz band werkt, probeer eens te switchen  naar de 2,4 GHz band. Dat kan al voldoende helpen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Yackim
Aspirant verkenner

Ik probeer dit zeker eens uit!

Heb net de frequentiebanden apart benoemd zodat ik altijd weet op welke ik vertoef. Ik probeer nu sowieso eens beide uit en kijk wat dit geeft. 

Ik heb geen idee wat toestellen by default kiezen als je beide frequenties dezelfde naam geeft? 

Cdt24801
Wijze
Wijze


@Yackim  schreef:

Ik probeer dit zeker eens uit!

Heb net de frequentiebanden apart benoemd zodat ik altijd weet op welke ik vertoef. Ik probeer nu sowieso eens beide uit en kijk wat dit geeft. 

Ik heb geen idee wat toestellen by default kiezen als je beide frequenties dezelfde naam geeft? 


Dat scheelt van toestel tot toestel en je hebt er geen invloed op. Om die reden hebben beide bij mij ook een verschillende naam. ik vind dat een good practice.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen