annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Samsung Galaxy S10 - WiFi Calling - VoWiFi

Topic gestart op: 10-03-19 14h47

Antwoorden: 54 antwoorden

Jerre
Gewaardeerde genezer

Samsung Galaxy S10 - WiFi Calling - VoWiFi


Op de Samsung Galaxy S10 wordt VoWiFi pas geactiveerd als het mobiele signaal zéér slecht is (-118 dBm 22 asu).

De Samsung Galaxy S9 heeft dit probleem niet, daar heeft VoWiFi steeds de voorkeur.

@Totem  kan je dit aan de VoWiFi experts melden aub.

Labels (2)
0 pluimen
54 ANTWOORDEN 54
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Jerre 

Heb jij uw S9 nog en kun je daar nog mee testen? Kun je in dat geval bevestigen /ontkennen dat op uw S9 VoWiFi nog steeds deftig werkt of ook niet meer? Vermits @patrick2  ook een S9 heeft en net als wij met S8 en S10 hetzelfde probleem heeft ...

Ik heb trouwens op mijn S8 nog nooit het icoontje VoWiFi actief gezien, ondanks dat het in de settings actief staat. Voordien, met de A5, zelfs met vol signaal (van de FemTo Cel) was het VoWiFi icoontje netjes actief.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@patrick2  klopt, de screenshot komt van de KPN website.

De S9 die ik hier heb geeft duidelijk de voorkeur aan WiFi bellen, het icoontje verschijnt als de WiFi verbinding goed is.

Op de S10 verschijnt het icoontje pas als de mobiele ontvangst bijna wegvalt en verwijnt het terug als er weer minimale 4G ontvangst is

Volgens wat ik lees is het de provider die bepaalt of de optie om de voorkeur in te stellen beschikbaar is of niet.

@Cdt24801  zet je toestel eens in airplane mode en activeer dan WiFi, activeert je toestel dan ook meteen VoWiFi ?

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Jerre  schreef:
... knip ...

@Cdt24801  zet je toestel eens in airplane mode en activeer dan WiFi, activeert je toestel dan ook meteen VoWiFi ?

 


Nope ... er gebeurt dan niks ... eigenlijk vind ik dat wel logisch want ge kunt dan niet bellen ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer


@Cdt24801  schreef:

@Jerre  schreef:
... knip ...

@Cdt24801  zet je toestel eens in airplane mode en activeer dan WiFi, activeert je toestel dan ook meteen VoWiFi ?

 


Nope ... er gebeurt dan niks ... eigenlijk vind ik dat wel logisch want ge kunt dan niet bellen ...


VoWiFi_Airplane_Mode_WiFi_ON.jpg

Airplane mode aan, daarna WiFi activeren, VoWiFi wordt meteen actief.


 

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Jerre 

Hier niet hoor ... heel bizar, kijk maar ...

Vliegtuigmodus AAN en WiFi AANVliegtuigmodus AAN en WiFi AAN

En nu komt het: vliegtuigmodus terug uit:

Test vowifi_2.jpg

Zoals je ziet: zwak signaal, WiFi staat aan, en wat gebeurt er: VoLTE staat aan ... en dus NIET VoWiFi ... ondanks dat VoWiFi in de setiings wel degelijk actief staat

Begrijp jij dat? Ik niet .....

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen