annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Samsung Galaxy S10 - WiFi Calling - VoWiFi

Topic gestart op: 10-03-19 14h47

Antwoorden: 54 antwoorden

Jerre
Gewaardeerde genezer

Samsung Galaxy S10 - WiFi Calling - VoWiFi


Op de Samsung Galaxy S10 wordt VoWiFi pas geactiveerd als het mobiele signaal zéér slecht is (-118 dBm 22 asu).

De Samsung Galaxy S9 heeft dit probleem niet, daar heeft VoWiFi steeds de voorkeur.

@Totem  kan je dit aan de VoWiFi experts melden aub.

Labels (2)
0 pluimen
54 ANTWOORDEN 54
Anonymous
Niet van toepassing

Geloof mij , Orange leest mee , echt zeer handig deze Tribe!

 

Groetjes,

KJ

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Anonymous  en @Jerre  en @Totem 

Misschien niet helemaal duidelijk uit mijn laatste post, maar sedert de upgrade naar android 9 werkt mijn S8 volledig naar behoren, net zoals mij A5 dat deed met android 8.

VoWiFi werkt dus steeds en prioritair, dus ook met een vol signaal, alle streepjes, is VoWiFi actief. Van zodra er geen WiFi signaal (meer) is springt VoLTE actief, behalve als er geen 4G is, wat heel normaal is.

Als ik daar een lijn in wil trekken: beide foons hebben sedert aankoop een upgrade van de android versie gehad. De A5 kan ik van voordien niet beoordelen omdat dit met android 7 nog niet werkte. Ik ga ervan uit dat de S10 reeds de 9 aan boord heeft, ik weet dat niet. Maar zou het niet kunnen dat de fabrieksmatig geleverde versie van de foons verkocht door Orange niet helemaal compatibel is? En dat een standaard upgrade dat rechtzet? Dat zou betekenen dat de S10 volledig goed zou werken na een upgrade naar versie 10 ... Tenzij iemand een manier kent om de bestaande  android versie opnieuw te installeren..

Maar dat is natuurlijk een shot in the dark, ik kan niet echt verklaren hoe dit allemaal juist in elkaar zit ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Jerre
Gewaardeerde genezer

@Cdt24801  "Maar ik ben al blij dat het op zijn minst bij een slecht signaal werkt ..." deed anders vermoeden ja Smiley Vrolijk
Goed dat het werkt met de S8, dan zal je ook geen last van de Femtocell hebben als die nog nodig is voor andere toestellen.

Dus er is enkel een probleem met de instellingen op de S10.

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Jerre 

Ja sorry, ben ik dus vergeten aan te vullen ... Verlegen smiley

En inderdaad, de femtocell stoort helemaal niet en vervult nog steeds zijn functie Smiley Vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@Jerre 

Heb je al eens geprobeerd om de laatste officiële firmware te downloaden en zelf opnieuw te installeren? Zoals ik vermeld heb is bij mijn S8 het probleem helemaal van de baan na de update van android 8 naar android 9, maar ik vermoed dat het niet aan de versie zelf lag (de 8 of de 9) maar wel aan WELKE 8 er op stond. Op de A5 werkte de versie 8 namelijk WEL naar behoren.

Dus kun je eens proberen de LUX versie van android 9 voor de S10 te downloaden en te installeren. Baat het niet, het schaadt ook niet ...

Hier een link naar de firmware zelf:

https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s10/SM-G973F/LUX/

of volledig geautomatiseerd met smartswitch:

https://www.s7fanclub.com/install-samsung-galaxy-s10-stock-rom-firmware.html

in ieder geval, veel succes Smiley Vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen