annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Samsung Galaxy S10 - WiFi Calling - VoWiFi

Topic gestart op: 10-03-19 14h47

Antwoorden: 54 antwoorden

Jerre
Gewaardeerde genezer

Samsung Galaxy S10 - WiFi Calling - VoWiFi


Op de Samsung Galaxy S10 wordt VoWiFi pas geactiveerd als het mobiele signaal zéér slecht is (-118 dBm 22 asu).

De Samsung Galaxy S9 heeft dit probleem niet, daar heeft VoWiFi steeds de voorkeur.

@Totem  kan je dit aan de VoWiFi experts melden aub.

Labels (2)
0 pluimen
54 ANTWOORDEN 54
Jerre
Gewaardeerde genezer

Hallo munc,

De omschakeling gebeurt nog steeds enkel bij zeer slechte of geen ontvangst.

Het toestel geeft steeds de voorkeur aan mobiel bellen en wisselt zelfs tussen VoWIFi en VoLTE tijdens een gesprek waarbij er telkens een stukje geluid wegvalt.

Dit terwijl oa. de Galaxy S9 (ook met Pie) en iPhone nog steeds bij voorkeur via WiFi bellen.

0 pluimen
munc
Aspirant verkenner

Dat is wel jammer - spijtig dat Orange geen mogelijkheid biedt om dit zelf in te stellen.

Kan je met macro's, tasker of iets dergelijks iets maken om dit te triggeren - vb in je home netwerk, steeds vowifi activeren en voice via gsm signaal uitschakelen?

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

VoWiFi forceren gaat enkel door het toestel in flight mode te zetten en wifi terug te activeren.

Dit kan je via Tasker automatiseren.

In fight mode ontvang je geen SMS berichten, dit ondersteunt Orange momenteel nog niet via de VoWiFi IPsec VPN verbinding.

munc
Aspirant verkenner

Heeft er iemand al deze app geïnstalleerd? Hier zou je de optie 'cellular preferred' of 'wifi calling preferred' moet kunnen instellen:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.wikimediacom.wifi.calling

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@munc  schreef:

Heeft er iemand al deze app geïnstalleerd? Hier zou je de optie 'cellular preferred' of 'wifi calling preferred' moet kunnen instellen:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.wikimediacom.wifi.calling


Wanneer ik de info van de app lees:

Why need the APP?
Today , Many retail mobiles have "Wifi Calling" / "Vowifi" function but not any menu entry to enable , The APP can check the hidden function and enable it if can use.

Dan maak ik de bedenking dat dit voornamelijk bedoeld is voor toestellen die dus inderdaad nergen zo een setting hebben. Wat ik vreemd vind, want onderaan staat een lijst met compatibele toestellen. Mijn foon (S8) staat daar tussen, maar ik heb dus wel degelijk reeds de settings om dat aan of af te zetten. Daarvoor heb ik die app dus niet nodig.

Wat ik niet heb is de keuze om een van beide "preferred" te zetten. Maar gaat die app dat toevoegen? Geen idee en ik ga het ook niet testen ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen