Netwerk
Hoe zit het Orange-netwerk in elkaar? Informatie over de installatie van nieuwe antennes? Je vindt hier alles wat er te weten valt over het netwerk dat nog verder gaat …
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Jerre
Gewaardeerde genezer

Samsung Galaxy S10 - WiFi Calling - VoWiFi

Op de Samsung Galaxy S10 wordt VoWiFi pas geactiveerd als het mobiele signaal zéér slecht is (-118 dBm 22 asu).

De Samsung Galaxy S9 heeft dit probleem niet, daar heeft VoWiFi steeds de voorkeur.

@Totem  kan je dit aan de VoWiFi experts melden aub.

Labels (2)
0 pluimen
50 ANTWOORDEN 50
Cdt24801
Leidende genezer

Re: Samsung Galaxy S10 - WiFi Calling - VoWiFi

De S8 is in hetzelfde bedje ziek. Althans, mijn exemplaar is dat toch ... Voorheen met de A5 geen enkel probleem.

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Cdt24801   misschien is er een manier om de voorkeur instelling (die ontbreekt) toch te veranderen.

bellenwifi.png

0 pluimen
Cdt24801
Leidende genezer

@Jerre 

Ik neem aan dat dit screenshots zijn van uw S9 ....  Want op mijn S8 ken ik "Bellen via WiFi" enkel aan of afzetten, that's it. Uit hetgeen je schrijft vermoed ik dat dit op uw S10 ook zo is, of vergis ik mij ?

0 pluimen
patrick2
Leidende genezer

@Jerre  als dit een screenshot is van de S9 dan zie ik dat op mijne niet staan. Ik kan ook enkel alleen maaar bellen via wifi aan en af zetten , zie ook geen tekentje op het start scherm staan . 

0 pluimen
Cdt24801
Leidende genezer

@patrick2  en @Jerre 

Vermits we hier klaarblijkelijk met de S8, de S9 en de S10 hetzelfde probleem hebben, zou het misschien kunnen dat Orange iets gewijzigd heeft aan zijn WoWiFi instellingen?

BTW, die screenshots hierboven, ik heb die op het internet teruggevonden in een forum en die komen van een S8 met KPN firmware. Ik vermoed dat Jerre ze ook daar ergens gehaald heeft ....

Jammer genoeg kan ik met de A5 niet meer testen, die ligt in de schuif met een volledige factory reset (en zonder sim of course).

0 pluimen
patrick2
Leidende genezer

@Cdt24801  inderdaad dat heb ik toen ook gevonden op een forum van KPN. Daarmee dat de afbeelding mij bekend voor kwam maar zelf niet vond op het toestel. Het kan dan misschien dat het gefasseerd uit gerold wordt over de toestellen. 

0 pluimen
Cdt24801
Leidende genezer

@Jerre 

Heb jij uw S9 nog en kun je daar nog mee testen? Kun je in dat geval bevestigen /ontkennen dat op uw S9 VoWiFi nog steeds deftig werkt of ook niet meer? Vermits @patrick2  ook een S9 heeft en net als wij met S8 en S10 hetzelfde probleem heeft ...

Ik heb trouwens op mijn S8 nog nooit het icoontje VoWiFi actief gezien, ondanks dat het in de settings actief staat. Voordien, met de A5, zelfs met vol signaal (van de FemTo Cel) was het VoWiFi icoontje netjes actief.

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@patrick2  klopt, de screenshot komt van de KPN website.

De S9 die ik hier heb geeft duidelijk de voorkeur aan WiFi bellen, het icoontje verschijnt als de WiFi verbinding goed is.

Op de S10 verschijnt het icoontje pas als de mobiele ontvangst bijna wegvalt en verwijnt het terug als er weer minimale 4G ontvangst is

Volgens wat ik lees is het de provider die bepaalt of de optie om de voorkeur in te stellen beschikbaar is of niet.

@Cdt24801  zet je toestel eens in airplane mode en activeer dan WiFi, activeert je toestel dan ook meteen VoWiFi ?

0 pluimen
Cdt24801
Leidende genezer

@Jerre  schreef:
... knip ...

@Cdt24801  zet je toestel eens in airplane mode en activeer dan WiFi, activeert je toestel dan ook meteen VoWiFi ?

Nope ... er gebeurt dan niks ... eigenlijk vind ik dat wel logisch want ge kunt dan niet bellen ...

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen