Netwerk
Hoe zit het Orange-netwerk in elkaar? Informatie over de installatie van nieuwe antennes? Je vindt hier alles wat er te weten valt over het netwerk dat nog verder gaat …
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Cdt24801
Leidende genezer

Re: Samsung Galaxy S10 - WiFi Calling - VoWiFi

@Jerre  en @patrick2

Als ik mij goed herinner had de A5 ook die keuze niet .. Ik kon VoWiFi activeren of niet, that's it, net zoals nu op de S8. Maar het verschil is wel dat het op de A5 meteen actief werd als ik met WiFi verbonden was, ook al had ik vol signaal. De S8 vertoont het icoontje zelfs nog niet als ik maar één streepje heb .... Ik heb het nog geen enkele keer gezien (maar ik moet wel zeggen dat ik de S8 nog maar een week heb Smiley Knipoog)

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Cdt24801  schreef:

@Jerre  schreef:
... knip ...

@Cdt24801  zet je toestel eens in airplane mode en activeer dan WiFi, activeert je toestel dan ook meteen VoWiFi ?

Nope ... er gebeurt dan niks ... eigenlijk vind ik dat wel logisch want ge kunt dan niet bellen ...

VoWiFi_Airplane_Mode_WiFi_ON.jpg

Airplane mode aan, daarna WiFi activeren, VoWiFi wordt meteen actief.

0 pluimen
Cdt24801
Leidende genezer

@Jerre 

Hier niet hoor ... heel bizar, kijk maar ...

test vowifi_1.jpgVliegtuigmodus AAN en WiFi AAN

En nu komt het: vliegtuigmodus terug uit:

Test vowifi_2.jpg

Zoals je ziet: zwak signaal, WiFi staat aan, en wat gebeurt er: VoLTE staat aan ... en dus NIET VoWiFi ... ondanks dat VoWiFi in de setiings wel degelijk actief staat

Begrijp jij dat? Ik niet .....

0 pluimen
Cdt24801
Leidende genezer

@Jerre 

Ik dan bij wijze van test VoLTE uitgezet en dan gebeurt er gewoon niets .... VoLTE terug actief gezet en ja hoor, bij zwak signaal was VoLTE alweer actief ..

Maar van VoWiFi geen spoor .... Smiley Verdrietig

0 pluimen
Cdt24801
Leidende genezer

@Jerre 

Om nog iets te testen heb ik dan WifI delen aangezet (ja, dat heb ik dus ook, kende ik niet ...) maar dat heeft niks veranderd. Resultaat ongewijzigd.Smiley VerdrietigGefrustreerde smiley

0 pluimen
Cdt24801
Leidende genezer

@Jerre 

En om uw vraag voor te zijn: ik heb mijn S8 in een Orange shop gekocht, dus zou er toch de juiste firmware moeten opstaan ... Zoals bij veel toestellen is het wel de Luxemburgse versie en niet de Belgische ... Maar dat was bij al mijn vorige foons ook zo ....

0 pluimen
Grote Wijze
Grote Wijze

Op de Samsung Galaxy S10 wordt VoWiFi pas geactiveerd als het mobiele signaal zéér slecht is (-118 dBm 22 asu).

De Samsung Galaxy S9 heeft dit probleem niet, daar heeft VoWiFi steeds de voorkeur.

@Totem  kan je dit aan de VoWiFi experts melden aub.

Ugh @Jerre,

De betrokken Orange-stamleden hebben dit nagetrokken voor je. Er zou geen verschil mogen zijn in de configuratie van de toestellen Samsung S9 en S10.

Dus VoWIFI heeft in beide toestellen de voorkeur.

Ga waarheen de wind je brengt

🏹 Totems Saluut 🏹

0 pluimen
Cdt24801
Leidende genezer

@Totem 

En hoe zit het met die rare toestanden op mijn S8 => zie screenshots in de postings hierboven.

Is dat normaal of scheelt er iets aan mijn toestel?

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Totem    Mijn S10 is duidelijk niet VoWiFi preferred ingesteld.
En  @Cdt24801 zijn S8 gaat zelfs niet op VoWiFi in airplane mode met WiFi geactiveerd.

Beide toestellen werden in de Orange shop aangekocht en hebben de originele software met de laatste updates.

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

Ik heb hier de Orange 3G Femtocell uitgetrokken want m'n S10 ging zelfs geregeld op 3G ipv VoWiFi.

@Totem   er staat "Use Wi-Fi to make and receive calls whenever possible" maar de werking is anders, cellular is duidelijk preferred.
Kunnen de betrokken Orange stamleden eens wat uitgebreide tests doen, ik heb hier een S9 en een iPhone getest en deze toestellen gaan op VoWiFi van het moment dat WiFi verbonden is (ongeacht het mobiele signaal).

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen