Netwerk
Hoe zit het Orange-netwerk in elkaar? Informatie over de installatie van nieuwe antennes? Je vindt hier alles wat er te weten valt over het netwerk dat nog verder gaat …
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Cdt24801
Leidende genezer

Re: Samsung Galaxy S10 - WiFi Calling - VoWiFi

@Jerre  schreef:
... knip ...

Kunnen de betrokken Orange stamleden eens wat uitgebreide tests doen, ik heb hier een S9 en een iPhone getest en deze toestellen gaan op VoWiFi van het moment dat WiFi verbonden is (ongeacht het mobiele signaal).

Dat was met mijn A5 ook het geval: WiFi actief => onmiddellijk VoWiFi ook actief. Mijn S8 daarentegen ... nog NOOIT VoWiFi actief gezien....

Ik ben nu even aan het afwachten, ik heb net de update naar Android 9 binnengekregen en die is nu aan het installeren. Ben benieuwd of het iets gaat veranderen/verbeteren, specifiek voor dit probleem bedoel ik dan hé Smiley Knipoog

0 pluimen
Cdt24801
Leidende genezer

@Jerre 

Heb dus zonet Android 9 binnengekregen. En hoera, ik heb voor de eerste keer het icoon voor VoWiFi gezien Smiley Erg vrolijk

Nu nog wel met een slecht signaal, dus dat is al OK. Ben benieuwd als hij straks weer aan de femtocell koppelt en vol signaal heeft, of hij dan nog steeds VoWiFi actief toont zoals de A5 dat voordien ook deed.

Maar ik ben al blij dat het op zijn minst bij een slecht signaal werkt ...

Nu die Android 9 eens uitpluizen ... Is blijkbaar een hele verandering ...

0 pluimen
Cdt24801
Leidende genezer

@Jerre 

Heb net ook eens getest: vliegtuigmodus en dan WiFi aanzetten => VoWiFi wordt nu ook actief Smiley Erg vrolijk

De upgrade naar Android 9 heeft dus wel een mooie verbetering gebracht ... Alhoewel het normaal in 8 ook had moeten werken want dat deed het op de A5 ook perfect ....

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

Dat is goed nieuws, hopelijk komt er een aanpassing zodat alle toestellen dezelfde werking hebben.

VoWiFi preferred ofwel een andere drempel zodat de gesprekken naadloos kunnen overgaan.

Het toestel zou eigenlijk nooit op 3G mogen gaan als er WiFi beschikbaar is, anders verlies je het gesprek als je buiten bereik gaat.

0 pluimen
KJ
Veteraan verkenner

Wat ik merk bij de S10 is dat VOLTE goed werkt maar VOWIFI niet , dit komt natuurlijk denk ik omdat dit nog niet officieel ondersteund is , wat wel komt natuurlijk in de toekomst Smiley Knipoog dus beetje geduld.

Groetjes,

KJ

0 pluimen
Grote Wijze
Grote Wijze

@Totem    Mijn S10 is duidelijk niet VoWiFi preferred ingesteld.
En  @Cdt24801 zijn S8 gaat zelfs niet op VoWiFi in airplane mode met WiFi geactiveerd.

Beide toestellen werden in de Orange shop aangekocht en hebben de originele software met de laatste updates.

Ugh @Jerre,

@cdt24801

Ik breng jullie boodschap over! Bedankt voor jullie rooksein.

Onze eerste leraar is ons eigen hart

🏹 Totems Saluut 🏹

Jerre
Gewaardeerde genezer

Bedankt @Totem  ! Ik weet niet of je de laatste berichten gelezen hebt, @Cdt24801 en @KJ  hebben ook enkel VoWiFi als het mobiele signaal zeer zwak is.

Grote Wijze
Grote Wijze

Bedankt @Totem  ! Ik weet niet of je de laatste berichten gelezen hebt, @Cdt24801 en @KJ  hebben ook enkel VoWiFi als het mobiele signaal zeer zwak is.

Ugh @Jerre,

Ja hoor, mijn adelaarsblik is ingeschakeld ;-)! De rooksignalen van deze Tribers werden ook doorgeseind.

Toch bedankt om me hierop attent te maken!

🏹 Totems Groet 🏹

KJ
Veteraan verkenner

Geloof mij , Orange leest mee , echt zeer handig deze Tribe!

Groetjes,

KJ

Cdt24801
Leidende genezer

@KJ  en @Jerre  en @Totem 

Misschien niet helemaal duidelijk uit mijn laatste post, maar sedert de upgrade naar android 9 werkt mijn S8 volledig naar behoren, net zoals mij A5 dat deed met android 8.

VoWiFi werkt dus steeds en prioritair, dus ook met een vol signaal, alle streepjes, is VoWiFi actief. Van zodra er geen WiFi signaal (meer) is springt VoLTE actief, behalve als er geen 4G is, wat heel normaal is.

Als ik daar een lijn in wil trekken: beide foons hebben sedert aankoop een upgrade van de android versie gehad. De A5 kan ik van voordien niet beoordelen omdat dit met android 7 nog niet werkte. Ik ga ervan uit dat de S10 reeds de 9 aan boord heeft, ik weet dat niet. Maar zou het niet kunnen dat de fabrieksmatig geleverde versie van de foons verkocht door Orange niet helemaal compatibel is? En dat een standaard upgrade dat rechtzet? Dat zou betekenen dat de S10 volledig goed zou werken na een upgrade naar versie 10 ... Tenzij iemand een manier kent om de bestaande  android versie opnieuw te installeren..

Maar dat is natuurlijk een shot in the dark, ik kan niet echt verklaren hoe dit allemaal juist in elkaar zit ...

Leden met de meeste pluimen