Netwerk
Hoe zit het Orange-netwerk in elkaar? Informatie over de installatie van nieuwe antennes? Je vindt hier alles wat er te weten valt over het netwerk dat nog verder gaat …
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Dejaeghere
Aspirant verkenner

Slecht bereik binnenshuis

OPGELOST

Hoe mogelijk dat er zeer slecht bereik is binnen in huis met Orange abonnement?

Man heeft proximus abonnement en geen problemen bij bereik in huis .

Hoe dit verhelpen?

Labels (2)
0 pluimen
26 ANTWOORDEN 26
patrick2
Leidende genezer

Re: Bereik

@Dejaeghere U kan eventueel bellen over WiFi activeren dan is uw probleem opgelost wat voor toestel heeft u ? 

0 pluimen
Manu
Veteraan verkenner

Re: Slecht bereik binnenshuis

Indien je netwerk binnenshuis inderdaad slecht is, kan je een femtocell versterker aanvragen bij Orange.

Dit toestel sluit je dan aan via een UTP kabel (internet kabel) aan je modem, en uw Orange netwerk zal versterkt worden in uw huis waardoor je beter bereik zal hebben.

Je kan het beste even naar de technische dienst bellen via het nummer 5000 en zij kunnen u dit dan zelfs gratis bezorgen, na goedkeuring van uw dossier.

Groetjes

Manu

0 pluimen
patrick2
Leidende genezer

@Manu Normaal gezien heeft Orange bellen via wifi gelanceerd en is op alle toestellen beschikbaar. zelf gebruik ik dit ook en dat werkt perfect zonder extra kastjes en dergelijke te nemen in huis. 

0 pluimen
Highlighted
Manu
Veteraan verkenner

@patrick2 Is inderdaad ook een optie! Maar heb al voorgehad dat dit bij instabiele WiFi netwerken soms wel eens problemen kan geven. Ik vind persoonlijk een femtocell versterker dan iets meer te vertrouwen. Maar dat is mijn persoonlijke mening dan weer.

Dejaeghere
Aspirant verkenner

Manu,

Bedankt! Ik zal het zeker proberen.

Mvg

Cdt24801
Aspirant sjamaan

@patrick2  schreef:

@Manu Normaal gezien heeft Orange bellen via wifi gelanceerd en is op alle toestellen beschikbaar. zelf gebruik ik dit ook en dat werkt perfect zonder extra kastjes en dergelijke te nemen in huis. 

Alle toestelen is wel wat overdreven hé .... Hieronder het lijstje, en mijn foon bvb staat er al niet tussen ...

Compatibele toestellen

Apple iPhone (iOS)

• iPhone X
  • iPhone 8
  • iPhone 8 Plus
  • iPhone 7
  • iPhone 7 Plus
  • iPhone 6s
  • iPhone 6s Plus
  • iPhone 6 Plus
  • iPhone 6
  • iPhone SE
  • iPhone 5s

Huawei (Android)

• Huawei P20
  • Huawei P20 Pro

Samsung Galaxy (Android)

• Samsung Galaxy A5 (2017)
  • Samsung Galaxy A6 (2018)
  • Samsung Galaxy A6 Plus
  • Samsung Galaxy A8 (2018)
  • Samsung Galaxy S6 (2018 - dual sim)
  • Samsung Galaxy S7
  • Samsung Galaxy S7 Edge
  • Samsung Galaxy S8
  • Samsung Galaxy S8 Plus
  • Samsung Galaxy S9
  • Samsung Galaxy S9 Plus
  • Samsung Galaxy Note 9

Orange-toestellen (Android)

• Orange Dive 73
0 pluimen
Herihor
Ervaren verkenner

De modem van Orange geeft in mijn ervaring een prima netwerk, maar is natuurlijk beperkt in afstand, dit is gewoonweg een fysisch gegeven en wekt daardoor de indruk van instabiliteit. Een zeer goede oplossing, want bepaalde vertrekken in mijn huis hadden instabiele draadloze verbinding, is een mesh netwerk te creëren. Er zijn verschillende apparaten daarvoor, zelf heb ik een systeem van Orbi dat voor performante WiFi in het hele huis zorgt, tot zelfs in de tuin. 

Het telefoonsignaal is bij mij ook eerder zwak te noemen maar dankzij mijn WiFi in het hele huis super, want dit systeem waarbij WiFi het telefoonsignaal versterkt is prima!

0 pluimen
Cdt24801
Aspirant sjamaan

@Herihor

Een mesh systeem is inderdaad is heel effectief maar ook iets heel duur ...

BTW, volgens mijn info is het Orbi systeem van Netgear geen mesh maar een sterconfiguratie. Met slechts twee elementen maakt dat natuurlijk geen verschil. Maar ook dat systeem is niet echt goedkoop hé ...

Los daarvan, de smartfoons die VoWiFi en/of VoLTE ondersteunen zijn ook niet de goedkoopste ...Met uitzondering van de Orange Dive 73, daar heeft Orange nu eens een goede marketingstunt gedaan.

Nee, ik werk niet voor Orange en krijg geen percentjes .... Smiley Tong

0 pluimen
Herihor
Ervaren verkenner

Je hebt gelijk als je zegt dat het Orbi systeem duur is, maar het weegt mijns inziens wel op tegen de eindeloze frustratie van uitvallende of te zwakke WiFi. 

Orbi was een sterconfigurratie, maar na een firmware update is het een echt mesh netwerk geworden en het werkt behoorlijk goed en via de app, zeer transparant!

Leden met de meeste pluimen