annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Slecht bereik binnenshuis

Topic gestart op: 17-09-18 18h53

Antwoorden: 26 antwoorden

Dejaeghere
Aspirant verkenner

Slecht bereik binnenshuis

OPGELOST

Hoe mogelijk dat er zeer slecht bereik is binnen in huis met Orange abonnement?

Man heeft proximus abonnement en geen problemen bij bereik in huis .

Hoe dit verhelpen?

 

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Manu
Veteraan verkenner

Indien je netwerk binnenshuis inderdaad slecht is, kan je een femtocell versterker aanvragen bij Orange.

Dit toestel sluit je dan aan via een UTP kabel (internet kabel) aan je modem, en uw Orange netwerk zal versterkt worden in uw huis waardoor je beter bereik zal hebben.

Je kan het beste even naar de technische dienst bellen via het nummer 5000 en zij kunnen u dit dan zelfs gratis bezorgen, na goedkeuring van uw dossier.

Groetjes

Manu

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

26 ANTWOORDEN 26
Cdt24801
Wijze
Wijze

@TMCLS93

Als je even de hele draad leest zul je deze lijst zien staan:

Compatibele toestellen

Apple iPhone (iOS)

  • iPhone X
  • iPhone 8
  • iPhone 8 Plus
  • iPhone 7
  • iPhone 7 Plus
  • iPhone 6s
  • iPhone 6s Plus
  • iPhone 6 Plus
  • iPhone 6
  • iPhone SE
  • iPhone 5s

Huawei (Android)

  • Huawei P20
  • Huawei P20 Pro

Samsung Galaxy (Android)

  • Samsung Galaxy A5 (2017)
  • Samsung Galaxy A6 (2018)
  • Samsung Galaxy A6 Plus
  • Samsung Galaxy A8 (2018)
  • Samsung Galaxy S6 (2018 - dual sim)
  • Samsung Galaxy S7
  • Samsung Galaxy S7 Edge
  • Samsung Galaxy S8
  • Samsung Galaxy S8 Plus
  • Samsung Galaxy S9
  • Samsung Galaxy S9 Plus
  • Samsung Galaxy Note 9

Orange-toestellen (Android)

  • Orange Dive 73

Heb je geen compatibel toestel is een FemToCel nog een mogelijke oplossing. Is wel enkel te verkrijgen (kosteloos, dat wel) als je een abonnement bij Orange neemt/hebt. Prepaid kaart is niet voldoende. Niet om technische maar om politiek/economische redenen.

Als je de zoek functie even gebruikt kun je meer uitleg over de procedure en voorwaarden vinden in dit forum. In ieder geval begint het met naar 5000 te bellen en zeggen dat je binneshuis geen/onvoldoende bereik hebt en een FemTo Cel wenst aan te vragen.

Ben je hiermee voldoende verdergeholpen?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
TMCLS93
Gewaardeerd verkenner

Dit is inderdaad iets wat ik ga ondernemen van zodra ik mijn orange simkaart heb gekregen en mijn abonnement heb geactiveerd 🙂 

Dankuwel voor het antwoord 🙂

Groetjes,
Tim Calus

Cdt24801
Wijze
Wijze


@TMCLS93  schreef:

Dit is inderdaad iets wat ik ga ondernemen van zodra ik mijn orange simkaart heb gekregen en mijn abonnement heb geactiveerd 🙂 

Dankuwel voor het antwoord 🙂

Groetjes,
Tim Calus


Graag gedaan hoor Smiley Vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
TMCLS93
Gewaardeerd verkenner

Hoe flexibel is de Orange klantendienst daarin? om de Fetmocell kosteloos te bezorgen?
Ze checken dan toch je signaal binnenshuis neem ik aan?
Wat als zij zeggen dat er geen probleem zou zijn, maar ik dit wel ervaar qua bereik?

Cdt24801
Wijze
Wijze

@TMCLS93

Het volledige relaas van mijn wedervaren bij het verkrijgen van de FemToCell kun je hier lezen:

https://community.orange.be/t5/Mobiel/Femtocel-mogelijk-met-andere-internetprovider/m-p/8085/highlig...

Samengevat: Eens de aanvraag binnen bij Orange gaan de ingenieurs van Orange aan de hand van uw locatie een studie doen van de zendmasten in uw buurt. Ze gaan na of er daar een of andere parameter kan aangepast worden om het signaal beter in uw richting te dirigeren. In mijn geval leverde deze studie een negatief antwoord op. De ingenieurs konden niets doen. Gevolg: mijn aanvraag FemToCell werd goedgekeurd. Enkele dagen later stond hij te pronken in mijn woonkamer en werkt zeer goed. Kosten: nihil. Tevredenheid: maximaal.

Ik moet erbij zeggen: ook buitenhuis is het signaal niet erg denderend, maar wel voldoende ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen