Netwerk
Hoe zit het Orange-netwerk in elkaar? Informatie over de installatie van nieuwe antennes? Je vindt hier alles wat er te weten valt over het netwerk dat nog verder gaat …
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
TMCLS93
Gewaardeerd verkenner

Re: Slecht bereik binnenshuis

Hoi,

Op welke toestellen kan je voice over wifi gebruiken?
Ik heb namelijk erg slecht bereik in mijn appartement.
Momenteel heb ik Mobile vikings, maar heb net de switch naar Orange gedaan in de hoop dat het beter is.
Ook met zicht op wifi calling of de Femtocell oplossing.

Kan iemand me helpen hiermee?

Thx
TMCLS93

0 pluimen
Cdt24801
Aspirant sjamaan

@TMCLS93

Als je even de hele draad leest zul je deze lijst zien staan:

Compatibele toestellen

Apple iPhone (iOS)

• iPhone X
  • iPhone 8
  • iPhone 8 Plus
  • iPhone 7
  • iPhone 7 Plus
  • iPhone 6s
  • iPhone 6s Plus
  • iPhone 6 Plus
  • iPhone 6
  • iPhone SE
  • iPhone 5s

Huawei (Android)

• Huawei P20
  • Huawei P20 Pro

Samsung Galaxy (Android)

• Samsung Galaxy A5 (2017)
  • Samsung Galaxy A6 (2018)
  • Samsung Galaxy A6 Plus
  • Samsung Galaxy A8 (2018)
  • Samsung Galaxy S6 (2018 - dual sim)
  • Samsung Galaxy S7
  • Samsung Galaxy S7 Edge
  • Samsung Galaxy S8
  • Samsung Galaxy S8 Plus
  • Samsung Galaxy S9
  • Samsung Galaxy S9 Plus
  • Samsung Galaxy Note 9

Orange-toestellen (Android)

• Orange Dive 73

Heb je geen compatibel toestel is een FemToCel nog een mogelijke oplossing. Is wel enkel te verkrijgen (kosteloos, dat wel) als je een abonnement bij Orange neemt/hebt. Prepaid kaart is niet voldoende. Niet om technische maar om politiek/economische redenen.

Als je de zoek functie even gebruikt kun je meer uitleg over de procedure en voorwaarden vinden in dit forum. In ieder geval begint het met naar 5000 te bellen en zeggen dat je binneshuis geen/onvoldoende bereik hebt en een FemTo Cel wenst aan te vragen.

Ben je hiermee voldoende verdergeholpen?

0 pluimen
TMCLS93
Gewaardeerd verkenner

Dit is inderdaad iets wat ik ga ondernemen van zodra ik mijn orange simkaart heb gekregen en mijn abonnement heb geactiveerd Smiley Vrolijk 

Dankuwel voor het antwoord Smiley Vrolijk

Groetjes,
Tim Calus

Cdt24801
Aspirant sjamaan

@TMCLS93  schreef:

Dit is inderdaad iets wat ik ga ondernemen van zodra ik mijn orange simkaart heb gekregen en mijn abonnement heb geactiveerd Smiley Vrolijk 

Dankuwel voor het antwoord Smiley Vrolijk

Groetjes,
Tim Calus

Graag gedaan hoor Smiley Vrolijk

0 pluimen
TMCLS93
Gewaardeerd verkenner

Hoe flexibel is de Orange klantendienst daarin? om de Fetmocell kosteloos te bezorgen?
Ze checken dan toch je signaal binnenshuis neem ik aan?
Wat als zij zeggen dat er geen probleem zou zijn, maar ik dit wel ervaar qua bereik?

Cdt24801
Aspirant sjamaan

@TMCLS93

Het volledige relaas van mijn wedervaren bij het verkrijgen van de FemToCell kun je hier lezen:

https://community.orange.be/t5/Mobiel/Femtocel-mogelijk-met-andere-internetprovider/m-p/8085/highlig...

Samengevat: Eens de aanvraag binnen bij Orange gaan de ingenieurs van Orange aan de hand van uw locatie een studie doen van de zendmasten in uw buurt. Ze gaan na of er daar een of andere parameter kan aangepast worden om het signaal beter in uw richting te dirigeren. In mijn geval leverde deze studie een negatief antwoord op. De ingenieurs konden niets doen. Gevolg: mijn aanvraag FemToCell werd goedgekeurd. Enkele dagen later stond hij te pronken in mijn woonkamer en werkt zeer goed. Kosten: nihil. Tevredenheid: maximaal.

Ik moet erbij zeggen: ook buitenhuis is het signaal niet erg denderend, maar wel voldoende ...

0 pluimen
TMCLS93
Gewaardeerd verkenner

Toppie Smiley Vrolijk ohja als je een compatibele wifi calling smartphone hebt, moet deze dan Orange branded zijn of niet?

Sommige (amerikaanse providers - T Mobile, verizon) vereisen dat nu eenmaal lees ik op het internet.
Hoe zit dat precies?

0 pluimen
Cdt24801
Aspirant sjamaan

@TMCLS93

Ik zou er geen eed op doen maar ik denk van niet. Men heeft enkel een lijst opgegeven, er staat nergens dat ze door Orange moeten verkocht zijn ...

Voorwaarde is wel dat je alle laatste drivers en firmware hebt geïnstalleerd. En wat de firmware betreft, check maar even of je de Luxemburgse versie hebt. Als uw foon toevallig de Belgische versie heeft is de kans groot dat het niet zal werken ... Raar maar het is zo ...

0 pluimen
TMCLS93
Gewaardeerd verkenner

Hmmm....da's idd wel raar ja....

0 pluimen
TMCLS93
Gewaardeerd verkenner

komt hier nog een fix voor de belgische firmware. Ik kan me niet voorstellen dat Telefoons die in vlaanderen gekocht zijn Firmware van luxemburg hebben...

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen