Netwerk
Hoe zit het Orange-netwerk in elkaar? Informatie over de installatie van nieuwe antennes? Je vindt hier alles wat er te weten valt over het netwerk dat nog verder gaat …
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Cdt24801
Aspirant sjamaan

Re: Slecht bereik binnenshuis

@TMCLS93  schreef:

komt hier nog een fix voor de belgische firmware. Ik kan me niet voorstellen dat Telefoons die in vlaanderen gekocht zijn Firmware van luxemburg hebben...

Toch wel ... De foons die door Telenet en Orange verkocht worden hebben native de Lux versie aan boord ... En als je de zoekfunctie gebruikt zul je een topic vinden van iemand die zijn foon bij Proximus gekocht had en de VoWiFi maar niet aan de praat kreeg. Tot hij ergens vond dat hij de Lux versie moest hebben. Even nagekeken en ja, er stond de Belgische versie op. De Lux versie gedownload en geïnstalleerd, en hop, VoWiFi werkte ...

0 pluimen
TMCLS93
Gewaardeerd verkenner

Hmmm okay Smiley Vrolijk en op de website van de fabrikant kan ik deze versie dan waarschijnlijk wel downloaden, of hoe pak ik dit aan?

0 pluimen
Cdt24801
Aspirant sjamaan

Uw versie checken op een Galaxy is eenvoudig: toets *#1234# in en ge krijgt uw antwoord.

0 pluimen
Cdt24801
Aspirant sjamaan

@TMCLS93  schreef:

Hmmm okay Smiley Vrolijk en op de website van de fabrikant kan ik deze versie dan waarschijnlijk wel downloaden, of hoe pak ik dit aan?

In die andere thread schrijft die persoon:

Na een firmware flash met de juiste versie, gedownload van sammobile is het in orde gekomen

Instructies voor het flashen zul je daar ook wel vinden neem ik aan.

0 pluimen
gerko69
Aspirant scout

Beste heb zopas een netgear orbi systeem gekocht hoe stel ik deze best in op mijn orange router ?

0 pluimen
Cdt24801
Aspirant sjamaan

@gerko69 

Neem eens een kijkje in deze thread. Die gaat gedeeltelijk daarover.

En mischien eens een PB naar @mvereecken sturen, hij heeft zulk een systeem.

0 pluimen
Herihor
Ervaren verkenner

Ook ik heb een Orbi, echt een supersysteem! Je verbindt je Orbi met een ethernetkabel met je Orange router, start het systeem op na het installeren van de app op je smartphone. Deze app is zeer goed en zal je pijnloos doorheen installatie leiden. Wel heb je dan een nieuw netwerk naast je Orange netwerk en ik raad je aan dit zo te houden, want soms is het praktisch mocht de Orbi al eens connectie verliezen (gebeurt echt uiterst zelden, geen angst en komt altijd in orde door het systeem opnieuw op te starten). Let wel op waar je de satelliet plaatst, want die moet een behoorlijke verbinding met je router hebben, anders verlies je signaal. Mocht dit zo zijn, dan kun je altijd een tweede satelliet kopen, die je wat dichter bij de Orbi router zet. Zelf heb ik twee satellieten (eentje was niet voldoende) die in mesh netwerk staan en die werken zo goed dat je geen verlies van snelheid hebt (snelheid WiFi = snelheid Orange router = 95,5 Mbit/s). 

Leden met de meeste pluimen