annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Sms over VoWifi werkt niet

Topic gestart op: 20-11-18 12h31

Antwoorden: 15 antwoorden

Roelants
Gewaardeerd verkenner

Sms over VoWifi werkt niet

OPGELOST

Ik heb sinds kort een Galaxy S8 en deze is compatibel met VoWifi bij Orange. Ik heb dit dan ook geactiveerd en bellen werkt perfect, maar ik kan geen enkele sms versturen of ontvangen. Ik dacht dat dit ook via VoWifi kon, zo had ik het gelezen op de website van Orange. Iemand hier ervaring mee hoe ik dit kan activeren of oplossen?

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Roelants
Gewaardeerd verkenner

Ik heb ondertussen een sluitend antwoord ontvangen van de technische dienst van Orange. Voorlopig wordt sms via VoWifi (via de IPSec VPN tunnel om precies te zijn) nog niet ondersteund bij orange, maar dit kan in de toekomst veranderen.

Zoals ik ook al eerder vermeld had, zijn er al providers in het buitenland die dit aan het activeren zijn of dit al hebben gedaan. Zo heb ik na wat zoekwerk gevonden dat ook Orange Frankrijk dit gaat activeren tegen begin 2019 (al weet ik niet of Orange België een verwantschap heeft met die in Frankrijk, maar anders zou dit een positief teken kunnen zijn).

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 ANTWOORDEN 15
Roelants
Gewaardeerd verkenner

Ah dat zou het wel eens kunnen zijn dan. Ik zal eens horen bij Orange en Telenet zelf of daar iets aan valt te doen. Bedankt!

0 pluimen
Jeroewn
Leidende verkenner

Sms en mms lopen zonder problemen over vowifi. Ik gebruik dit dagelijks. Kan je misschien aangeven met welk toestel je werkt? Vowifi werkt bij mij perfect bij mijn ouders over Telenet wifi, zelfs in het ziekenhuis of waar ik ook ga, dat gaat het probleem niet zijn.

Laat je eens weten welk toestel je gebruikt?

0 pluimen
Roelants
Gewaardeerd verkenner

Ik gebruik een Samsung Galaxy S8. Zou normaal ondersteund moeten zijn? Ik heb ook eens naar Orange gebeld, maar helaas weten ze bij de klantendienst niet goed wat ik bedoel als ik VoWifi of bellen over wifi zeg. Dan word ik doorgeschakeld naar de internet dienst.

0 pluimen
Jeroewn
Leidende verkenner

Het lijkt mij eerder een probleem met de messages van Samsung, als je hierop zoekt in Google zal je snel heel veel andere gevallen vinden met dezelfde problemen. Sommige mensen krijgen het opgelost door:

-Samsung enhanced messaging uit te schakelen
-De Android messages app of Samsung messages app te gebruiken
-De netwerksettings even te resetten

Er lijkt geen duidelijke oplossing te zijn. Heb je de laatste software updates? Van Android en de apps?

patrick2
Wijze
Wijze

@Roelants ja u kan dat eens proberen en laat maar iets weten als het opgelost mocht zijn . Dit ook voor de andere tribers die eventueel dit probleem kunnen tegenkomen. 

Zal ook nog eens met mijn tweede gsm bellen via wifi via een andere provider en dan eens een bericht proberen te versturen. Normaal heb ik 4G. verbinding om te bellen op locatie of bij vrienden thuis maar speciaal voor u zal ik dit eens proberen te testen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen