Netwerk
Hoe zit het Orange-netwerk in elkaar? Informatie over de installatie van nieuwe antennes? Je vindt hier alles wat er te weten valt over het netwerk dat nog verder gaat …
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Roelants
Gewaardeerd verkenner

Re: Sms over VoWifi werkt niet

Dat zal ik zeker doen en bedankt dat u dit voor mij wil testen

0 pluimen
Jeroewn
Veteraan verkenner

Sms en mms lopen zonder problemen over vowifi. Ik gebruik dit dagelijks. Kan je misschien aangeven met welk toestel je werkt? Vowifi werkt bij mij perfect bij mijn ouders over Telenet wifi, zelfs in het ziekenhuis of waar ik ook ga, dat gaat het probleem niet zijn.

Laat je eens weten welk toestel je gebruikt?

0 pluimen
Roelants
Gewaardeerd verkenner

Ik gebruik een Samsung Galaxy S8. Zou normaal ondersteund moeten zijn? Ik heb ook eens naar Orange gebeld, maar helaas weten ze bij de klantendienst niet goed wat ik bedoel als ik VoWifi of bellen over wifi zeg. Dan word ik doorgeschakeld naar de internet dienst.

0 pluimen
Jeroewn
Veteraan verkenner

Het lijkt mij eerder een probleem met de messages van Samsung, als je hierop zoekt in Google zal je snel heel veel andere gevallen vinden met dezelfde problemen. Sommige mensen krijgen het opgelost door:

-Samsung enhanced messaging uit te schakelen
-De Android messages app of Samsung messages app te gebruiken
-De netwerksettings even te resetten

Er lijkt geen duidelijke oplossing te zijn. Heb je de laatste software updates? Van Android en de apps?

Highlighted
Jerre
Gewaardeerde genezer

VoWiFi (Voice over WiFi) is enkel voice, SMS/MMS gaat via het mobiele netwerk.

Bij een poging tot het verzenden van een bericht in airplane mode met WiFi aan en VoWiFi actief :
iPhone 6s  : "Turn Off Airplane Mode or Use Wi-Fi to Send and Receive Messages"
Samsung Galaxy S9+ : "Currently unable to send your message. It will be sent when the service becomes available"

Met Apple iMessage en Android RCS stuur je geen echte SMS/MMS en kan je niet iedereen bereiken.

Roelants
Gewaardeerd verkenner

Ik heb ondertussen een sluitend antwoord ontvangen van de technische dienst van Orange. Voorlopig wordt sms via VoWifi (via de IPSec VPN tunnel om precies te zijn) nog niet ondersteund bij orange, maar dit kan in de toekomst veranderen.

Zoals ik ook al eerder vermeld had, zijn er al providers in het buitenland die dit aan het activeren zijn of dit al hebben gedaan. Zo heb ik na wat zoekwerk gevonden dat ook Orange Frankrijk dit gaat activeren tegen begin 2019 (al weet ik niet of Orange België een verwantschap heeft met die in Frankrijk, maar anders zou dit een positief teken kunnen zijn).

Leden met de meeste pluimen