annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Storing op het netwerk

Topic gestart op: 29-10-19 09h38

Antwoorden: 22 antwoorden

RNDavus
Aspirant verkenner

Storing op het netwerk

Zijn er toevallig storingen regio lanaken? Internet werkt hier helemaal niet opt moment. 

Labels (1)
0 pluimen
22 ANTWOORDEN 22
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Pensando 

Die FemToCel is enkel maar mogelijk indien je een vaste lijn hebt voor internet. Deze hoeft niet noodzakelijk van Orange te zijn. Uw telefoon abo dient dat natuurlijk WEL te zijn. De FemToCel geeft enkel het signaal van Orange door.

Een FlyBox heeft enkel zin indien je:

  1. Een heel goede 4G ontvangst hebt (van Orange uiteraard).
  2. Geen vast internet hebt.

Tussen haakjes, een FemToCel en een FlyBox combineren is ook zinloos: de FemToCel straalt enkel 3G uit. En als je een FemToCel hebt, dan heb je ook vast internet en is de FlyBox sowieso overbodig.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Pensando
Gewaardeerd verkenner

Over de gebrekkige opstelling van de zendmast (kortbij en te hoog) heb ik mijn twijfels. Mijn Motorola Moto G3 doet het met Alu-folie bij het venster niet erg goed terwijl Orange voorstelt in de folder om de Flybox eveneens bij het venster te zetten (dubbel glas en schuin invallen van straling van de zendmast). Hier heb ik dan weer wél het voordeel dat ik voor de Flybox een vaste plek op het 1ste kan uitzoeken om van daar zo kort moglijk (draadloos dan) mijn laptop beneden te bereiken. Ik wil ook kunnen werken op een Chromebook, dus dat komt nog eens bovenop het probleem.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Pensando  u kan altijd eens via onderstaande link kijken hoeveel masten er in uw buurt staan. Ook van welke provider.

http://zendmasten.be/

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Pensando
Gewaardeerd verkenner

Patrick thx!

ik ga het overzicht vd zendmasten morgen bekijken wegens momenteel stotterende zendmast, het is dan ook zaterdagavond hé. Op mijn Moto G3 werk ik geregeld op 2G en 3G wat al eens vlotter maar trager lukt. Ik zal voor 4G enkel met die zendmast kunnen werken die meest dichtbij staat vrees ik.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

Wat @Cdt24801  bedoeld is dat men vast internet moet hebben dus een Flybox of internet via 4G gaat de Femtocell niet ondersteunen. De femtocell wordt dus met een kabel aan de modem , router , switch of dergelijke verbonden. De femtocell werkt niet op wifi.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen