Netwerk
Hoe zit het Orange-netwerk in elkaar? Informatie over de installatie van nieuwe antennes? Je vindt hier alles wat er te weten valt over het netwerk dat nog verder gaat …
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Huberto
Ervaren verkenner

VoLTE en VoWiFi ondersteuning Google Pixel 2

Hallo,

Ik had voreger een chinese Xiaomi Mi6 die niet op jullie lijst staat maar bellen via Wifi en LTE werkte zonder probleem. 

Ik heb net een top toestel van Google gekocht - de Pixel 2 en met deze toestel werkt VoLTE en VoWiFi niet.

Ik vraag me af hoe komt het dat het met de chinese toestel werkte maar met bekende Google toestel niet...

Op jullie site staat dat de lijst van ondersteunde toestellen in de toekomst nog zal worden aangevuld. Hebben jullie reeds enig idee wanneer dit gaat gebeuren voor Google toestellen?

Alvast bedankt

Labels (3)
0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
Huberto
Ervaren verkenner

Re: VoLTE en VoWiFi ondersteuning Google Pixel 2

Ik heb één ding gevonden dat hier misschien een rol speelt:orange.png

In mijn klantenzone, op het tabblad "Mijn toestellen", is mijn oude smartphone nog steeds zichtbaar. Ik weet niet of het enig effect op mijn niuwe toestel heeft.

0 pluimen
Huberto
Ervaren verkenner

Screenshots uit het IMS menu:

1497844948.png

Screenshot_20190323-190055.png

0 pluimen
patrick2
Leidende genezer

@Huberto de uitrol voor VoWifi en VoLte worden over verschillende fases gedaan. Hiervoor is ook een medewerking nodig van de fabrikant zelf. Het screenshot wat u gemaakt heeft geeft enkel via de klantenzone aan welk toestel u gebruikt. Uw oude toestel zal ook nog verdwijnen en het nieuwe komt zichtbaar maar heeft niks met deze activering te maken. Zoals bij meerdere providers geduld hebben met de uitrol en de activering hiervan. 

0 pluimen
Huberto
Ervaren verkenner

@patrick2  schreef:

@Huberto de uitrol voor VoWifi en VoLte worden over verschillende fases gedaan. Hiervoor is ook een medewerking nodig van de fabrikant zelf. Het screenshot wat u gemaakt heeft geeft enkel via de klantenzone aan welk toestel u gebruikt. Uw oude toestel zal ook nog verdwijnen en het nieuwe komt zichtbaar maar heeft niks met deze activering te maken. Zoals bij meerdere providers geduld hebben met de uitrol en de activering hiervan. 

Oke, ik snap het.  Maar... Google Pixel 2 is al meer dan 1 jaar op de markt en wel van bekende fabrikant.

Hoe komt het dat VoLTE en VoWiFi werkte wel met chinese Xiaomi toestel die in ons land officiel niet beschkbaar is?

0 pluimen
patrick2
Leidende genezer

@Huberto  daar is natuurlijk moeilijk een antwoord op te geven. Waarom ondersteund telenet geen bellen via VoWifi op een iphone 7 en Orange wel? Na wat opzoek werk ben ik er achter gekomen dat Telenet andere en wat mindere toestellen ondersteund met VoLte en VoWifi dan Orange doet. Maar denk zelf wel dat het voor de toekomst is dat elk toestel ongeacht welk merk zal worden ondersteund maar dat de uitrol ervan lang duurd. Ook belangrijk is dat u regelmatig ziet naar updates want er kan zomaar in eens een dag zijn dat er staat provider gegevens bijwerken en dat het toestel in eens ondersteund wordt zonder deze in de lijst te zien. Mijn partner heeft een Huawei mate 20 pro staat niet in de lijst maar wordt wel ondersteund dus dat is ook iets wat ik niet geheel snap.

0 pluimen
Cdt24801
Leidende genezer

En zo zijn er nog factoren. Los van het merk moet een Android foon om compatibel te zijn bvb minstens versie 8.0.0 hebben

0 pluimen
Huberto
Ervaren verkenner

@Cdt24801  schreef:

En zo zijn er nog factoren. Los van het merk moet een Android foon om compatibel te zijn bvb minstens versie 8.0.0 hebben

Dat weet ik wel. Maar Pixel 2 is een toestel van Google die alle updates als eerte krigt. Ik zit nu op 9.0 Pie maar met 8.1 Oreo werkte VoLTE en VoWiFi ook niet. Ik kan nog naar Android Q beta upgraden maar ik denk dat het probleem ligt ergens anders...

0 pluimen
patrick2
Leidende genezer

@Huberto  zoals ik al eerder zei het ligt bij Orange wanneer deze uitrol komt. Het kan dan in uw geval perfect aanstaan of beschikbaar zijn op het toestel maar dan is het aan Orange dit te activeren. Heb vandaag nog een nog gezien op mijn toestel dat ik van Telenet de beschikking heb van VoWifi en VoLte maar het is niet actief. Ik wacht dus op een activering van Telenet hiervoor. Van Orange heb ik de activering al en staat dus ook actief.

0 pluimen
Huberto
Ervaren verkenner

@patrick2  schreef:

@Huberto  zoals ik al eerder zei het ligt bij Orange wanneer deze uitrol komt. Het kan dan in uw geval perfect aanstaan of beschikbaar zijn op het toestel maar dan is het aan Orange dit te activeren. Heb vandaag nog een nog gezien op mijn toestel dat ik van Telenet de beschikking heb van VoWifi en VoLte maar het is niet actief. Ik wacht dus op een activering van Telenet hiervoor. Van Orange heb ik de activering al en staat dus ook actief.

Ik hoop dat dit in mijn geval hetzelfde zal zijn en Orange activeert beide functies zonder onnodige vertraging Smiley Knipoog

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen