annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

VoWiFi - Wat heb je nodig

Topic gestart op: 29-12-18 23h36

Antwoorden: 4 antwoorden

Cdt24801
Wijze
Wijze

VoWiFi - Wat heb je nodig

Zoals velen al weten is VoWiFi een zeer nuttige zaak om de belasting van het netwerk beter in balans te brengen en de bereikbaarheid van mobiele foons te vergroten, en dan met name zeker binnenshuis in onze moderne geïsoleerde woningen.

De vereisten zijn:

  • Een compatibele foon hebben
  • Een abo van Orange hebben (dus voorlopig nog geen herlaadkaarten)

Het lijstje van de compatibele foons groeit gestadig. Momenteel is DIT de stand van zaken:

Compatibele toestellen

Apple iPhone (iOS)

  • iPhone X
  • iPhone 8
  • iPhone 8 Plus
  • iPhone 7
  • iPhone 7 Plus
  • iPhone 6s
  • iPhone 6s Plus
  • iPhone 6 Plus
  • iPhone 6
  • iPhone SE
  • iPhone 5s (niet compatibel met VoLTE)

Huawei (Android)

  • Huawei P20
  • Huawei P20 Pro

Orange (Android)

  • Orange Dive 73
  • Orange Rise 54

Samsung Galaxy (Android)

  • Samsung Galaxy A3 2017
  • Samsung Galaxy A5 2017
  • Samsung Galaxy A8
  • Samsung Galaxy A6 2018
  • Samsung Galaxy A6 Plus 2018
  • Samsung Galaxy A7 2018
  • Samsung Galaxy A9 2018
  • Samsung Galaxy XCover 4
  • Samsung Galaxy S7/S7 Edge
  • Samsung Galaxy S8/S8 Plus/S8 Plus dual SIM
  • Samsung Galaxy S9/S9 Plus
  • Samsung Galaxy J3 2017
  • Samsung Galaxy J4+
  • Samsung Galaxy J5 2017
  • Samsung Galaxy J6 2018
  • Samsung Galaxy J6+
  • Samsung Galaxy J7 2016
  • Samsung Galaxy J7 2017
  • Samsung Galaxy Note8
  • Samsung Galaxy Note9

Waar men nergens over spreekt, is het vereiste minimum OS. Men schrijft wel dat men steeds over de meest recente firmware van het toestel dient te beschikken, maar welke dat is, dat is een andere vraag.

Van Apple toestellen ken ik niks, dus dat mag iemand anders hier aanvullen, maar voor de Android toestellen leid ik uit het lijstje af dat men minstens Android 8 moet hebben, als het al niet 8.1 is ...

Het kan natuurlijk zijn dat naargelang het lijstje groeit dat ook oudere versies gaan werken, maar daar heb ik uiteraard geen zicht op.

Wat wel opvalt: er staan twee budgetfoons in het lijstje, waarvan eentje zelfs heel goedkoop is. Ik spreek natuurlijk van de beide Orange modellen. Technisch helemaal geen hoogvliegers, maar wel VoWiFi compatibel. Maar gezien de lage prijs, zeker van de Rise 54, misschien een optie om die thuis liggen te hebben als tweede toestel in een moderne woning met slecht bereik binnenshuis maar wel goede WIFi. Een FemToCell is ook een oplossing in die situatie, maar die is beperkt in ruimte. Met een goed eigen WiFi netwerk (met AP's en/of Powerplugs) is VoWiFi niet gelimiteerd in zulk een woning.

Wordt ongetwijfeld vervolgd ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Labels (2)
4 ANTWOORDEN 4
patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801 nog een kleine aanvulling de Huawei mate 20 pro heeft de VoWifi ondersteuning nu ook mijn partner heeft deze heb ik gezien dus verwacht dat er meerdere zullen volgen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801 wilde hier nog even een kleine toeveging aan doen .

Voor Android is er Oreo nodig of te wel Android 8 , voor apple is dit een kleine beetje een tegenstrijdigheid.

Vanaf de apple iphone 5c wordt VoWifi ondersteund maar inderdaad niet vanaf welke IOS. Maar voor meeste beste ervaring toch wel met de update IOS 11 of zelfs 12. 

Ook kwa instellen varieerd dit heel in erg in de iphone op zich. Vanaf een Ihone 7 moet men gaan naar instellingen ---> telefoon -----> bellen via wifi ---> acttiveren. 

Alle modellen onder de iphone 7 

instellingen -----> mobielnetwerk ----> bellen via wifi ----> activeren. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@patrick2

Waar heb je dat gevonden, van die Oreo (Android 8)? Ik wist wel dat dit een vereiste was voor Visual Voicemail, maar dat het ook nodig was voor VoWiFi, dat had ik nog nergens gelezen....

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801 die is inderdaad nodig Android 8.0 is android Oreo 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen