annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Voice over WiFi (VoWiFi) prioriteit over andere data (QoS)

Topic gestart op: 02-12-18 16h01

Antwoorden: 9 antwoorden

Jerre
Gewaardeerde genezer

Voice over WiFi (VoWiFi) prioriteit over andere data (QoS)

De pakketten van de IPsec VPN die de smartphone met het Orange netwerk opzet om via WiFi te belllen, worden niet gemarkeerd.
Momenteel kan ik VoWiFi enkel prioriteit geven op ethernet maar niet op WiFi.
Bellen via VoWiFi is dus onmogelijk als er andere gebruikers via hetzelfde Access Point aan het uploaden zijn.

Kan ervoor gezorgd worden dat de pakketten van de VPN gemarkeerd worden ?
(ter info: de Orange Femtocell markeert correct met DSCP 46)

Labels (4)
0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

De pakketten van de IPsec VPN die de smartphone met het Orange netwerk opzet om via WiFi te belllen, worden niet gemarkeerd.
Momenteel kan ik VoWiFi enkel prioriteit geven op ethernet maar niet op WiFi.
Bellen via VoWiFi is dus onmogelijk als er andere gebruikers via hetzelfde Access Point aan het uploaden zijn.

Kan ervoor gezorgd worden dat de pakketten van de VPN gemarkeerd worden ?
(ter info: de Orange Femtocell markeert correct met DSCP 46)

Ugh @Jerre,


Klopt, we prioriteren niet het VoWIFi-verkeer. Wanneer Vowifi niet kan worden gebruikt, lijkt het meer op een ontbrekende bandbreedte om deze service te gebruiken. Het algoritme op je toestel zal in dat geval niet overschakelen naar VoWifi.

 

Onze eerste leraar is ons eigen hart

Totems Saluut

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Totem  ik weet dat er geen prioriteit gegeven wordt, de vraag was of jullie de pakketten van de IPsec VPN die uitgaat vanop de smartphone kunnen taggen (zoals dit door de Femtocell gebeurt).

Doe volgende test eens : start een gesprek over WiFi en start dan een speedtest of upload waardoor de volledige upload bandbreedte gebruikt wordt.

Kan je gesprekspartner je nog verstaan tijdens de speedtest of upload ?

0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

@Totem  ik weet dat er geen prioriteit gegeven wordt, de vraag was of jullie de pakketten van de IPsec VPN die uitgaat vanop de smartphone kunnen taggen (zoals dit door de Femtocell gebeurt).

Doe volgende test eens : start een gesprek over WiFi en start dan een speedtest of upload waardoor de volledige upload bandbreedte gebruikt wordt.

Kan je gesprekspartner je nog verstaan tijdens de speedtest of upload ?

Ugh Jerre,

 

Boeiende materie! 😃

 

De speedtest of upload zal inderdaad invloed hebben op het gesprek.

 

Drink hoop uit de waterbron

Totems Groet

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Totem  zo komen we geen stap verder

Leden met de meeste pluimen